12 July 2013

Accident prone

Assalamualaikum,


Mesti masing2 dah tersenyum lebar kan dah hari Jumaat ni. Aku pun senyum lebar. Sebab hari ni (again) berbuka kat rumah mertua. Actually the past 2 days memang berbuka kat sana. Aku masak and bawak 1-2 lauk and mak mertua aku masak something else.

Tapi hari ni dia offer nak masak nasi ayam, so I don't have to masak anything. 


Ngeh ngeh... tu pasal kiter senym lebar :)


Anyway, kite nak cerita pasal kisah diri sendiri yang accident prone nih. :(




nampak itewww lebam jari ku???


Yang kuning2 tu bukan kunyit ye.. tu antiseptic aku sapu.


Kejadian seminggu yang lepas. 
Aku, Balqis and Sofeya nak pegi kedai. Sampai kedai kuar keter. Dah kuar keter, nak tutup pintu keter. Dah tutup pintu keter, guess what....


JARI AKU TERSEPIT!


And guess what, pintu mmg dah tutup kuat, tinggal tak rapat sbb ada jari aku.


I screamed in shock. Tengok condition jari aku, terus rasa sakit ya amat. Tak tertahan. Rasa nak suruh ambulans datang ambik aku. Please, give me painkiller.

Darah keluar tak berenti. Nasib bawak tisu. Terduduk aku tepi kereta tu. Rasa nak berguling atas jalan tar.


Budak2 dah terdiam. 


Spent like 10 minutes jugak aku terduduk sambil dok kesat darah. Then aku gagahkan jugak pegi kedai nak beli brg. Tahankan je sakit. Tahankan je air mata yang dah bertakung nak keluar.


Masuk je balik kereta, berjurai2 air mata aku keluar. Teresak2 aku nangis. Mcm budak2 pun ader. But who cares. Sakit ok. Sakit!


Nak drive pun susah. Nasib la tangan kiri yang kena.


Sampai rumah, mr p keheranan tengok aku dok melalak. Dipendekkan cerita, tak de la pegi klinik ke hapa. It was super painful but I didnt think anything broken pun. Cuma luka meman dalam sbb darah byk. Dlm gambar tu tak nampak sgt, but its worse I tell you!


Aku cuma sapu antiseptik, minyak gamat then pakai plaster.


Now masih ada rasa sakit, in fact sometimes aku rasa kuku mcm nak patah. Sekeliling area jari tu lebam, as in the photo.


Sigh. Rosak plan nak menicure :p



The next day, jadi bahan gelak mr p dgn balqis. Dok ajuk aku nangis. Cis.


Aku ni mmg accident prone. Asal masuk dapur, ada je yang luka. Especially kalau tempat baru. Dulu masa baru pindah Shah Alam, every other day mesti ada je jari aku berbalur plaster.


Right after jari aku tersepit ni, the next day tu jari aku terselar dgn pisau plak. Terselar ok! bukan cucuk sikit2.


Haih.



Ni last month, tengah potong bawang, terhiris jari. 







Tu la.. aku dah kata.. diva mana boleh masak! 





Puih!








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...