17 June 2013

Random stories

Dah lama tak cerita merapu and sembang2 so here it goes...


Adik ke anak?

Last friday pegi sekolah Balqis utk jumpa cikgu and ambik report card. Result was okay, but couldn't say much sbb byk paper dia tak ambik due to demam and tak dtg sekolah. Read it here.

Yang aku nak citer, masa tgh beratur nak jumpa cikgu, sorang parent ni tegur aku

"Ambik untuk adik ye?"

I was like "huh?"  Ye la aku ni kan pekak, so I'm guessing dia cakap something and panggil aku adik.

"Ambil report card untuk adik ke?" She repeated

Owhhhhhhhhh

Ish ish.. malu iols tau.. hik hik... *gatal, sila lempang diri sendiri*

"Eh tak de lah... anak...."

"Owhhhh!! Mudanya!"

So, dalam effort aku untuk merendah diri.. I said

"Anak sulung... " Sambil senyum2 kambing gurun :p

Sbb ye la.. in my thoughts kalau anak sulung tu logic la aku nampak muda kan. Then she said

"Saya pun anak sulung ni haaaa.."

In a way.. saying.. dia pun anak sulung tapi tak de la nampak muda...

Iskkkk... terkedu jap aku...

I hope I did not offend her in anyway :(

But ok kot... lepas tu elok je sembang...



Adik2 saya :p


Sakit

Blogged before many times that anak2 selalu sakit.

Unaizah suggested aku tgk the root cause nape anak2 selalu sakit. 

We think maybe a few causes.

1. Yang obvious and paling biggest contributor, Balqis ada masalah Tonsil. Since she was 5, (pernah admitted sekali). Tapi since then tak de la kerap sgt. Cuma sejak pindah sini (Shah Alam) makin menjadi2 sakitnya, which we think maybe due to the next reason

2. Air kat Shah Alam. Or to be specific, kat apartment ni. Dulu kat Melawati kitorang pasal filter kat luar rumah. Sini tak de filter. However, air utk masak and minum mmg ambik air filter kat rumah mak mertua aku. Tapi utk mandi and mencuci, still pakai air paip lah...

3. Udara at Shah Alam. Area rumah aku (and Shah Alam in general) banyak kilang. Sofeya and Balqis pegi balik sekolah jalan kaki. Cuba la bayangkan betapa exposed nyer kitorang kat udara sekeliling. Now, ambik Balqis balik sekolah aku pakai kereta. Dgn cuaca panas, dgn udara kilang, mmg aku tak tahan. 

Yang ni, menjurus ke cerita seterusnya


Weekend in Melawati

Last weekend was spent kat Taman Melawati. Our old house. Nope, rumah tu belum disewakan. Mcm sayang la plak.

Ntah la, after 7 mths living here in Shah Alam, we still feel Melawati is a better place. We miss Melawati sangat.

I love the house in Shah Alam sbb kecik and senang manage. But thats about it. 

Others mcm neighbours, surroundings, Melawati is far better.

Rasa at home. 

Udara kat Melawati sangat bersih and segar.

Petang2 boleh bawak budak2 main depan rumah. Joging.

Ada pasar malam and pasar tani (ok I know in Shah Alam also got.. but I love Melawati punya).

Everything is there.

Well maybe korang cakap sbb aku dah grow up and biasa dgn Melawati.

Maybe.

Tapi mr p yang grow up in USJ pun (and baru 3 tahun duduk Melawati) dah jatuh cinta dgn Melawati.

See?


This weekend kitorang nak balik Melawati again. Tak tahu la kot in future pindah sana balik ke... but for the time being mmg kalau x de apa2, weekend will be in Melawati.

In fact kitorang dah plan cuti sekolah pun nak duduk Melawati jek.. hak hak...


Sempat la pegi KLCC nengok wayang mlm Sabtu tu.

Which is another reason aku suka duduk sana. Dekat KL.

KL ok! *home sweet home*

Dedulu mmg selalu kitorang buat keje tu. *tengok wayang mlm*. Even on weekdays. Sebab dekat sgt. Lepas mghrib or lepas Isya' pun sempat keluar rumah and sampai KLCC.

All the shopping malls pun within the area.

KLCC, Pavi, Jusco Wangsa Maju, Jusco AU2..

Kat sini ada apa?? *nanges*


Tak caya tanya la penduduk Melawati... mesti diorang pun sayang Melawati kan???


Sorry la Shah Alam..nothing against you.. cuma belum sampai tahap Melawati lagik..


*larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk*

2 comments:

Unaizah said...

Totally agree with you about Shah Alam's air quality. My youngest son pun blh dikatakan kerap sakit. Dia asthmatic tp bukan tahap heavy.

Norliana Abdul Rahman said...

ha kan... tot its just my area sbb byk kilang kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...