30 November 2012

Resepi roti goreng (telur and cheese)

Hari ni, setelah sekian lama tak share resepi (mcm kannn kau selalu share resepi!) saya nak share resepi yang saya sendiri namakan ROTI GORENG.

Jangan tanya la nape, aku pun tak tau.

Tapi seriyes sedap. Memang menjadi feveret anak2 (and feveret aku masa mengandung Sofeya and masa aku lupa diri gemuk)

Senang jek.

Meh tengok bahan2 yang diperlukan.


Roti (2 keping), sebijik telur and sekeping cheese. Oh ye.. sedikit minyak (or butter) untuk menggoreng asal x kasik lekat. Aku pakai yg minyak cam spray tu jek. And secubit garam





Mula2 pukul telur, masukkan jugak secubit garam. Sket je.. sebab cheese tu pun dah masin. Your blood go upstairs nanti kalau lebih2 masin :)


p/s - Jgn skodeng dapur aku. Pada sapa yg selalu kutuk periuk aku nampak baru and berkilat.. ha tengok la cerek aku yang itam belegam. Aku masak hokey! (masak air.. kes kes)


Celup la roti dalam telur. Kalau nak, buang la dulu kerak. Anak aku (and aku) ngada, tak makan kerak roti. Sebijik telur tu just nice la for 2 keping roti. Kekdg kalau terlebih, aku rendam jek sampai  roti tu serap habis telur.




Then goreng atas kuali both roti. Kalau ada telur lebih, tuang jek atas roti. Lagi banyak telur, lagi best!

p/s - see my periuk, nampak sangat USED okeh! (gigih nak justify aku masak!)




Dah agak masak sket roti, taruk cheese on top of the roti.




And immediately kepit with the other roti. Tujuan immediately, supaya bila tgh panas, cheese tu akan melt. Yummmehhhhh!




Siap untuk di makan! See the happy look? Sedap ok.. mabeles!!! Aku ni je yg terliur tgk... tskkk!!

p/s - Abaikan dapur aku bersepah. 


Sila la kalau nak try. 


Ni mmg makanan feveret masa aku pregnant. Anything with cheese. Hashbrown pun aku goreng, taruk cheese kat atas. Melt. Heaven!!

Skang?

Renung2 kan perut sendiri

KLIK HERE : EPHYRA PROMO



1 comment:

Blog Suami Isteri said...

Huhu sedapnye..nak buatlah. kebetulan ada roti gardenia expired hari ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...