20 November 2012

Birthday surprise

Kalau nak tau, mr p adalah seorang yang sangattttt tidak peduli celebration2 ni sebenarnya. He will give presents anytime he feels like giving, bawak bercuti anytime he feels like going on a holiday, or bawak makan tempat best anytime he feels like makan besar.

Not necessarily on special occasion.


Tapi lately ni baik hati la plak..

First was the anniversary present, aku dah story kat sini


Then now my birthday.

Memang aku tak expect lebih (walaupun kepoh mintak bag la henfon la), tambah2 baru brenti keje ni kan.


But then a week before tu, ada few incidents yang sangat menggelikan hati.


Memula i caught balqis and mr p whispering to each other. Aku nampak balqis tgh tengok something kat henfon dia, then she said to mr p

"Jumaat la!!"


Instantly I knew (or perasan) that mr p must be asking

"2 November hari apa?"


Kan kan kannnnnnn...terer tak iols??? kah kah kah!!


Aku pun terus sibuk mencelah

"ha ah betul!! birthday mama hari Jumaat!"


Hik hik...


Mr p as usual buat bodo.. while balqis  terus cover line

 "aperrrrr... kitorang bukan citer pasal besday ma!"


Then sbb aku nak kasik chan diorang borak.. aku pegi la dapur buat2 sibuk... then masa aku pegi hall, aku nampak diorang tgh discussing something with laptop in front.. mcm tgh browsing something la..


Wah excitednyer iols... hihihi... terus aku sengih sorang2 mcm kerang busuk..



2-3 days before my birthday.. mr p cakap ngan aku

"U nak tau ke apa surprise for your birthday?"

"Tak nakkkk!! Nak surprise jugak!"

Gedik..I know..

"Tapi kena bagitau jugak.. sbb kena prepare.. tapi i tak bagitau tempat la.. but we are going somewhere.. ada beach.. so u pack la siap2 apa yang patut"


Going somewhere!!!


Beach!!!


Fulamak katakkkkk lompat bintang aku masa tu!!!


Dlm masa 2-3 hari tu, jenuh aku dok berteka teki kat mana yang mr p nak bawak ni. My first thought was PD, sebab 3 Nov tu we have to go Muar nak attend wedding. So alang2 dah ke selatan, might as well pegi somewhere yang dalam perjalanan jugak kan?

But mr p kata bukannnnn... dia cuma bagi clue, tempat tu 2 jam from kl.

Puas aku meneka, dalam negeri ke oversea.. kl ke luar kl... island ke haper.. semua dia tak nak cakap..

So on the day (1 Nov), mr p kata ikut dia pegi ofis dulu (kat cyber) then baru pegi sana. From ofis, kitorang pun gerak la naik kereta...


Lalu la jalan besar, jalan kecik, rumah orang, pokok kelapa sawit bagai...

Pas tu aku nampak signboard ni

"GOLDEN PALM TREE RESORT SEPANG GOLDCOAST"

*tak de plak aku amik gambar, ujan lebat*


Terus aku menjerit!!

"kita gi situ ehhhhh!!!!"

Mr p said

"eh mana ada... ni jalan nak pegi LCCT la... eiii perasan!! sapa nak bawak pegi situ? mahal tau!"


Pftttt!! fineeee!!!


Jalan punya jalan... dah lepas simpang masuk LCCT

"ehhhh betulllll nak pegi situuuu!! wehuuuu!!!!""


Mr p said

"jgn perasan.. cuba tgk signboard.. ada HOTEL SERI MALAYSIA tu.. kita tido situ jek.. ada beach jugak"


Siot je kan... kebetulan mmg both signboards mmg dekat2....

Ni kalau betul tido hotel seri malaysia...aku ambik taxi balik rumah mlm tu jugak!! hahah


Jalan punya jalan lagi.. jauh nau tempat...


Jalan lagi...


Dan lagi...


Dalam hujan lebat tu...


Masuk pekan


Keluar pekan..


Sampai hujan pun dah brenti...


Maka sampai la kami ke...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



GOLDEN PALM TREE RESORT lahhh!!!

*gambar gugle, bila pulak aku naik helikopter ambik gambar dari atas plak kan*


Terer tak iols teka!!! hihihihi....


Suka suka sukaaaaaaaaaaaaaa


Cerita penuh percutian ni next time ok?



Suwet la korang ni :)



2 comments:

blu4sky said...

hahaha..klakar lah your mr.p..boleh guna hotel seri malaysia to coverline..

Norliana Abdul Rahman said...

hahah kan... dia mmg funny! sungguh2 tak mau i teka golden palm tree resort tuh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...