14 September 2012

Us and hospitals

You know, this year cukup 3 kali aku tido hospital.

Early May mr p

Hujung May Sofeya

And recently Balqis.

Kalau campur tahun lepas, dgn aku skali admitted.


Sabar la konot. Ni dugaan.


Tapi yang paling aku tak tahan, is tgk anak2 aku kena drip.

Aku kena, mr p kena, lantak la kan.. pandai2 la tahan sakit sendiri.


Tapi bila budak2 kena.. it felt like… nak tolak dokter tu pegi jauh2 jangan kacau anak aku!!!!


I never blogged about this because it is something that I do not wish to remember. Everytime teringat, hati aku mcm pedih. I never want my kids to go thru that kind of pain ever again.


Sofeya kena cucuk 4 kali baru betul2 masuk drip. Yup. U heard me right.

EMPAT kali.

Twice by the medical officer kat ER. Tak berjaya.

Third time by dr khairul, dah masuk, dah balut tgn, sekali drip tak flow.

Bukak again… all over cucuk again.

U can imagine mcm mana budak tu menjerit kesakitan, trauma kena cucuk.


Sedih aku.

Tapi I had to tahan jugak. Sebab masa tu dah 2 hari Sofeya tak makan tak minum. HFMD.

Tahan je la.. kalau boleh meraung depan dokter tu mmg aku meraung dah..


Yang balqis ni pulak.. ekceli demam + muntah + cirit + severe headache.

We suspected rotavirus, sbb ramai org tgh kena skang. After 3rd day tu demam + pening x kebah (muntah dah ok) so we brought jugak ke spital.

As expected, dr said kena jugak admitted and drip.

First time cucuk, somehow nurse TERcabut. GREAT.

Aku dah cuak. Do we really have go to this second, third time??

And this is Gleneagles. My expectation is quite high ok…

Second time masuk jarum, memang dah menjerit tahap maksima dah anak aku. Time ni aku dah tak tahan aku pun nangis.

And guess what.. tak masuk jugak…


I kenot tahan.. I told the dokter

“Tak payah drip la dokter.. dia tak muntah dah.. bagi ubat makan je la” Aku berani gerenti mcm tu sebab aku tau balqis dah tak muntah lagi.

Dr agreed. Syukur. But he said kalau muntah or tak makan/minum kena jugak drip nanti,

Fine, fair enough.

So the 2 days kat hospital, balqis menjadi anak yang baik, makan minum and makan ubat ikut arahan… bwahahahhaa…






Keje dia hari2 main turun /naik katil… hehe…


Alhamdulillah now everyone’s fine.

Moga kami sekeluarga dikurniakan kesihatan tubuh badan.. Insya Allah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...