25 September 2012

If I can do it, ANYONE can do it.

Seriouslah lepas sebulan lebih x de maid ni, hidup aku bahagia.

Aku dok imagine dulu2 bila maid x de, memula maybe aku akan happy. Tapi there will be times yang aku akan tensi and penat and mengharap ada maid balik.


NAN HADO.


Bila aku nak start rasa tensi and penat, aku imagine muka maid aku kat rumah, dgn bebelan dia, dgn muka masam mencuka dia..


Dan dan tu jugak hilang tensi aku and cepat2 aku bersyukur dgn apa yg aku ada skang. 


Yes, rumah aku berselerak berterabur. But who cares?

Oh ye.. my mother cares.. miahahha..

Bila mak aku tepon cakap nak dtg, cepat2 aku kemas rumah! Hahaha.. takut kena bebel! :p


Bercerita pasal mak aku,..

Ada masa awal2 tu.. dia dtg rumah aku time aku baru balik kerja.

Aku ni, bila balik je keje, terus masuk dapur, kuarkan ayam, masak dinner, angkat kain, mesin kain, bagi bebudak makan, kemas dapur, etc. Dengan budak berterabur, dgn rumah berterabur, mak aku dah start bebel

“apa yg susah2 nak masak… beli je kan senang!”

I said “tak pe la.. budak2 mmg suka kalau masak kat rumah…”

Sebab pada aku rumah berterabur tak pe, asalkan anak2 aku cukup makan minum.

Rupa2nya maid mak aku citer..

Mlm tu mak aku cam nak menangis tengok aku.

Balik keje penat2, ke hulur ke hilir bersilat kat dapur dgn kain baju semua. Dia kata “boleh ke liana tu nak uruskan rumah sendiri, boleh ke budak tu nak basuh toilet.. dari kecik tak pernah dibiasakan buat kerja rumah.. boleh ke dia tu.. tak tahu la nak tolong dia mcm mana.. suruh ambik bibik dia mmg tak mau dah”

Ohh.. terharu kejap iols…


Memang aku tak biasa buat keje rumah dari kecik.

I didn’t even know how to mop the floor!

I can’t even differentiate between lengkuas and halia

Kakak aku suruh beli daun bawang, aku beli kucai

And recently aku termistaken ketumbar and lada putih :p

Basuh toilet tu boleh kira dgn jari seumur hidup aku. (Actually, sebelah tgn pun x sampai!)


And now you must be wondering mcm mana aku boleh nak jadi housewife kan?

Ngeh ngeh.



So point aku adalah…

If I can do it, ANYONE can do it.




saya dahulu :p. (tahun 2006)

gambar tak de kena mengena dengan cerita. tgh godek2 gambar and saw this.


oh em geee... mcm mana mr p boleh berkenan kat aku dulu???





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...