05 July 2012

English 101


Setiap anak ni lain perkembangan.

Mcm balqis ni dulu start cakap agak bahasa german sikit.

Contoh speech dia

Good morning. Msojidwynxyutnzsyuwtzywz
Ladies and gentlemen ejdeimdiamudizosudwm
Thank you.

Haha.. comel!

Tapi balqis ni cakap omputih memang cepat terer. Byk dah aku blog sejak dulu2 pasal dia speaking London ni. Dia ni stok kalau sesat kat London, memang Insya allah akan survive lah.. *matik la puji anak sendiri*


Sofeya ni pulak, agak opposite.

Dia bercakap memang cepat and tak ada pelat. Tak dengar la bahasa German dia tu.

Tapi bila nak bercakap omputih ni agak slow compared to Balqis.

But ni dulu la.. recently (past few months) aku notice mmg dah pick up and improve a lot English dia.

Thanks to TV I guess.. sama mcm balqis dulu.


Contoh conversation

Dalam kereta, just me and Sofeya

Sofeya : Mum, (mum hokey, kalau time lidah London memang dia panggil haku mum!) on the way tu ape?
Aku : On the way tu macam dalam perjalanan. Mcm sekarang ni kita nak balik rumah, dlm kereta, on the way la tu…paham ke?
Sofeya : Ohhhh I knew that!!!


I knew that???? Hebattt!



Semalam, on the way to Jusco. Tiba2

Sofeya : Mum, is this some kind of a joke???

Aku pandang balqis, balqis pandang aku. Memula mcm a bit blurry, tak dengar clear apa dia cakap.

Aku : haaaa… yeee…

Ni standard jawapan aku kalau tak dengar.. kah kah kah.. dasar pekak!!

Sofeya : Mommy.. is this some kind of a joke????


Ok now aku dah dengar.. and… impressed!! Mana dia dpt line tu??


Aku : What joke? I’m not joking.. we’re going to jusco now.

Sofeya : Really?? Ohh.. I knew that!

*super comels*




She’s gonna be 4 soon!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...