25 January 2012

Things you DON'T get to do when you become a mother

1. Eat ONE, COMPLETE, DECENT meal dari awal sampai habis.
It's always kena suap anak sambil makan, or tgh2 makan nanti kena stop sbb anak nak berak, or anak mintak air, or simply sebab anak tak kasik kita makan.


2. Eat in peace with you husband.
Similarly with no.1, its always "u makan dulu, i jaga budak". Then tukar turn. Sudahnyer once in a while kena kuar dating berdua baru makan dgn aman. Tapi time tu mcm pelik la pulak sebab sunyi sgt :)


3. Watch your favourite TV show.
What TV show? Desperate Housewives? Grey's Anatomy?  Dah lama aku tinggalkan. Channel astro kat rumah aku serupa mcm bayar utk tengok Disney Junior jer.


4. Have a good 8 hour UNINTERRUPTED sleep.
Ok I haven't got this for like 9 years dah. First with Balqis. Dia masih bangun mintak susu tgh mlm sampai at the age of 5 kot. Then few months dia boleh tido sendiri, but that few months aku HEAVILY pregnant with Sofeya. And bila Sofeya kuar.. go figure.. bila masa aku nak tido mlm uninterrupted kononnyer?


5. Time senggang-rehat-tido petang2.
Aku mmg jarang dpt tido petang but that day my SIL asked "bila time kak yana tido petang sapa jaga budak2?" Like wat tido la you talking about? Rupanya for normal people ada time rehat petang2 eh? Aku petang2 sibuk berwrestling dgn anak2. Nope.. never had that privilege of tido petang.


6. Have a good 10 minutes UNINTERRUPTED shower.
10 minutes of shower tak la lama. Tapi tak pernahnya aku dpt. Seriously. Kang ada yg ketuk pintu "ma, cepat la sikit" or aku dengar jeritan dari bawah "NAK MAMA!!!!" Sigh.. you get my point.


7. Spent one full day without losing your temper.
Ada je la benda yang boleh bagi aku naik angin. Tinggal tak naik tangan je aku ni. Tapi suara tu mmg dah jadik tarzan dah. Hehh.. tarzan pun menangis dengar aku jerit tawww


8. Mengadap laptop kat rumah.
Kenot i tell you. Kang ada jer yg dtg.."ma nak main game".


9. Cakap tipon kat rumah.
Sebab tu kalau ada yg nak call borak, call je la time aku keje. Kat rumah ni mmg no no la.


And last but not least......


10. Pakai mekap and melawa bila kuar.
Nak mandi pun tak sempat kau ingat aku ada masa nak mekap bagai?? Dulu time aku muda mudi aku selamber badak tegur kakak aku (sebab dia kuar rumah dlm keadaan tudung senget benget and tak de mekap langsung) and said "weii cantik2 la sikit.. at least pakai la lipstick sket ke" 


And she said "LIPSTICK???? nak pakai tudung pun tak sempat! Hang tengok la bila hang dah beranak nanti!"


Yes ma'am, I know what you mean know!




No, ni bukan mengomplen. Mana ada aku cakap aku komplen? I'm just saying that this is part of life. Used to it dah. In fact kalau aku dapat mandi lama sikit kang mula la aku pelik and kejap2 kuar bilik air nak check bebudak ni :p






Oh well who needs all of those pun.. when you are BLESSED with these gorgeous lovely girls... :)






Mama sayang korang banyak ni! *buat jari sepuluh like Sofeya always buat*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...