12 January 2012

Start nangis dah....

Semlm lepas Sofeya balik skolah aku call rumah and heard dia tgh nangis 


"nak mama!! nak mama!!!"


Aku tanya smorang wat heppen.


Mr p kata, teacher dia kata masa dah nak balik tu, tgh nyanyi lagu good bye tu Sofeya start nangis. Turun bawah nampak mr p tgh tunggu jer terus jurai2 air mata sampai la balik ke rumah.


Adehh.... aku rasa mcm nak lari balik rumah jer nak peluk dia :(


Kol 2 lebih cam tu kot, maid aku call. Merayu2 kat aku suruh kesian kan si Sofeya supaya tak payah pegi skolah esok sehari. Katanya, kesian sgt tgk Sofeya ni mcm penat letih lesu semcm. Dgn maid2 aku skali menangis2 suruh aku kesiankan Sofeya ni.


Haihhh.. mcm kan gaya hantar anak masuk pusat pemulihan akhlak jer. Mcm kan aku ni kejam nauuu..


Malas nak layan. aku iye kan jer la..


Aku bajet, sbb semlm, aku tak hantar dia pegi skolah. So maybe dia rindu.
Discussed dgn mr p, we agreed, tak yah paksa2 Sofeya. Dia nak pegi.. pegi.. tak nak pegi.. sudah..


So pagi ni lepas bangun, aku tanya


"Nak pegi skolah tak?|


Dia jawab


"Ada skolah ke?"


Aku kata


"Ada.. adik nak pegi tak?"


Dia dgn pantas menjawab


"NAKKKK!! JOM!!!"


Terus turun katil ajak pagi mandi.


Semangat waja kauuuu..


Mandi, siap, breakfast and aku hantar dia pegi skolah.


Cikgu dia dtg ambik, salam aku and by the time aku nak gerak aku tgk muka dia dah berubah mcm tahan nak nangis.


Ohhhhh noooooooooo!!!


Aku tanya cikgu "Yesterday she cried ke?"


Cikgu kata "Yeah.. towards the end... something gotta do with reading / writing.. biasa la tu puan... nothing to worry about"


Then cikgu nak fetch few other kids. Aku tgk Sofeya dah mcm blur2 terkebil2 sorang2. The teacher pun perasan, so the teacher cepat2 dukung Sofeya while ambik bebudak yang lain. Just like a little baby.. hehe


Aku cepat2 blah.. sbb kalau aku ada kat situ, aku takut bukan Sofeya je yg nangis. silap2 dgn aku skali meraung mintak bawak balik je la Sofeya.. muahahhahahha..


Sigh.. tak tenang hati mak kau ni dik.. bawak kereta teringat2 muka awak tgh tahan nak nangis.. :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...