26 September 2011

What's your hobby?

Semlm, aku dgr conversation between mr p and bapak aku.


(Mr p ni mmg jenis rajin melayan org tua borak, sangatttt opposite aku.)


Bapak aku dok citer that dia ni kalau tak kerja, mmg dia tak tau nak buat apa. Dia mmg jenis tak boleh duduk rumah saja. End up dia akan tido, tido, tido, which is not healthy.


Then mr p kata, (which aku summarizekan)


What's your hobby? 


Sebab at certain age, bila kita mcm dah tak larat kerja, we need to occupy ourself dgn benda2 yang kita suka buat. Example mcm arwah ayah mr p, masa dia dah tak kerja and wasn't really sihat, dia byk spent masa painting (melukis). Mmg arwah talented and suka melukis. Sampai masa dia was hospitalized for months pun, dia bawak all the painting punya brg2 and melukis kat spital.


Mcm mak aku, dia suka gardening. She can duduk luar rumah, belek pokok dia satu2, and spent hours doing that.


Mcm kakak aku (kak ani), dia pun talented melukis. Siap jual hokey kat sini. (Promo kejaps..) Other than that, kakak aku mmg suka and pandai masak. Dia mmg fulltime housewife, and bila anak2 dah besar ni mmg senang la dia nak focus on the painting and the things that she loves.


Mr p? byk jer hobby dia. Dia suka ambik gambar, edit gambar, tgk movie, yada yada.. byk jer...


Pendek kata.. aku mcm terfikir la, betul jugak kan.. sbb bila kita dah tua, dah tak kerja, or kesihatan dah tak mengizinkan kita kerja, apa kita nak buat? Takkan nak dok melangut je kan kat rumah?


Aku pun terfikir la.. apa hobby aku?


Right now I'm so occupied with my 9-5 job, and bila ada masa lapang mmg aku spend dgn family jer. Byk je benda yg aku suka buat, tapi most of them mmg kena pakai duit, like,


- Going shopping, 
- Going facial / spa, 
- Going vacation


Hmm... aku kata kat mr p, 


"i ader hobi gak aper.. i suka shopping.. kang dah tua2 u tolak la i naik wheelchair kita pegi jalan kat pavilion.." 


kes kes kes... sangat tak klakar..


So.. 


What's my hobby?  


Nak kata masak.. konfem smorang tak percaya kannnn
Reading, maybe..
Tengok movie? yes.. tapi skang aku malas nak bergaduh rebut tv dgn budak2..
Jalan2 vacation? yes.. tapi ni benda2 yg pakai duit. Aku nak cari hobby yg boleh minimize pakai duit..
Painting? HARAMMMMMMM
Teaching? hmm..maybe


Korang punya hobby pulaks?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...