22 July 2011

Hong Kong Trip - Day 4

Peehhh.. sib baik dok 4 hari jek.. kalau dok seminggu mmg aku summarize jek la mcm entry cuti2 aku yg dolu2...

Anyway...

Bangun pagi, had light bfast, and kol 10 kitorang kuar pegi jalan kat area luar hotel japs.. Tengok lah the signboards, merata2 sampai tak cukup langit!

Ni baru sikit, ada yg aku tgk tu mmg tak nampak langit dah!



Then kitorang pegi Sasa nak memborong perfume. Mmg ramai dah bagitau aku, perfume kat Sasa ni murah giler. And kedai Sasa ni pulak bersepah2 kat sini. Ko jalan celah sini nampak, jalan celah sana pun nampak..

Lufer nak ambik gambar kat Sasa, saya adalah rambang mata masa kat sitew...

Aku dok mengompare jugak rege skincare mcm Estee ke SKII ke.. well kalau nak dicompare dgn retail price kat KL mmg lagi murah ler kat sini. But since in KL pun ko boleh dpt the stuff cheaper online, so tak yah la bother nak beli kat sini.

But the perfumes, yes, MURAH!


Then dah puas hati borong perfume(SSS), kitorang balik hotel, packed, and checked out.

Babai hotel... tetiba terindu la pulak.. huhuh



Pas tu kitorang pegi early lunch kat the restoran (i've mention kat previous posts) bawah hotel tuh.



Lepas dah melepas tuntutan nafsu kedarah perut masing2.. maka kami pun bertolak ke.....


CITYGATE kembali...


Tehehheheh..

Aku dah kater purpose HK trip ni semata2 nak pegi Disneyland dgn shopping jek....

Dah tu Citygate dekat dgn airport kan.. haruslah singgah lagi skali.

Flight kitorang kol 6.15pm. By the time sampai Citygate dah kol 1 lebih kot. We have to be at the airport before 4pm. So ader la less than 3 hours nak shopping...

Terasa mcm amazing race pun ada gak.. Sebab masuk kedai, ambik brg, bayar, kuar kedai..

NEXT!!!


Normally mr p and balqis je yang masuk shopping (sbb aku punya dah setel the day before). So aku kat luar melayan sikecik ni feelin2 model..



Ada jugak intention nak masuk COACH again sbb semlm tu mr p mcm ada intention nak belikan aku bag, tapi tgk cenggini punya rupa org beratur...



KENSEL!!!!

(padahal sbb aku dah dpt bag lain semlm.. so mmg nak kena hempuk kalau ajak masuk jugak gamaknyer..)

Membeli belah sampai sampai model aku ni tertidur...cer tgk bag2 kitorang.. cenggini la jalan ke hulu ke hilir ngusung bag..


Oh ye.. kat Citygate ni ada tempat simpan bag actually. Tapi time kitorang pegi tu.. PENUH!!! Ada jek le level lain kalau ko nak pegi and cari, tapi kitorang mcm malas ler.. usung jer la bag.

Tu pasal aku jadik jaga bag while mr p and balqis pegi shopping..


And.. ohh.. hasil tuaian yang baru kena pakai and eksyen ke kawan2....:)



Dah puas hati smorang, kitorang naik taxi from Citygate ke airport. Dlm 10 minit je kot.. mmg dekat sgt la..

Since dah checkin earlier, so we dropped the luggage jek..



Notice something in the photo above?

Web/MOBIE Check-in Baggae Drop

Keh keh keh....


OK la udah menggelakkan orang konot...

So lepas check in kitorang sempat makan Popeye japs..

Then meneruskan langkah pegi ke Gate utk berlepas.

The airport sangat besar okeh.

SANGAT

BESAR.

Kiranya penat jugak from the imigresen tu nak sampai kat Gate. Dah sampai kat gate, mr p sempatttt lagik shopping..

Kasik chan.. :)

Pas tu kitorang pun naik la eroplen... (or ikut kata sofeya - pesawat)

Oh ye hari ni (17 July) besday mr p kan?

And masa pegi haritu, aku nampak stewardess Air Asia kasik besday card to one of the passenger sbb kebetulan haritu besday dia. I told mr p

"I bagitau diorang (Air Asia) hari ni besday u eh? Untung2 dpt kad ke, cake free ke, paling tidak pun diorang nyanyi ramai2 mcm kat TGIF"

Mr p kata

"JANGAN HARAP!"

Oh well... mr p adalah totally opposite aku. Aku kan suka attention2 nieh? Suka jerk kalau org nyanyi ramai2 kat aku..  Tapi mr p, oh tidak.. mmg tak suka menda2 ni.. diam2 je sudah.. low profile la konon2.. ngeee...

OK skang dlm eroplen.. dah take off dah...

Then aku dgr org kasik announcement..

"Before we start serving refreshment, we have some announcement. We have 2 passengers celebrating their birthday today."

I wasnt expecting anything, sebab, aku tak bagitau apa2 pun kan...

"The first one is Ms Joyce (ke apa tah nama dia).. Ms can you please come forward?"

Still aku buat dek la lagi kan.. Dlm hati dok berkata bestnyer la kalau aku bagitau hari ni birthday mr p, dpt gak tempias2 glamer laki aku!

"The second one is Mr MOHD AMZARI TAJUDEEN"

Waaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!Aku melompat kejap kat situ.. !!!

Tapi Mr p buat dek lagikkkkk.. in denial kauuu... Tak nak glamer lebih2..

Sampai kan stewardess tu dtg tempat and invite mr p ke depan.. hauhuahuaha..

Mr p dah pandang2 aku... mesti dia ingat aku yang punya angkara!! hahha

Aku sempat cakap kat dia "I tak de kena mengena!!"

Tak de choice.. mr p pun ke depan la dgn malu2 kucing nyer...



This is the closest gambar I can get. Aku duduk blakang skali okeh...

So the whole flight menyanyikan lagu happy birthday kat mr p tauuuuuu..

And few passengers sempat salam and wished mr p happy birthday.

Best kan????

Dpt la birthday card... :)

Time kasih Air Asia..


So.. gitu la kisah percutian kami sekeluarga..

Sangat menyeronokkan..

Juga meletihkan, tapi sangat berpuas hati.

A must go place for kids (Disneyland) and para shoppaholics..

And most importantly,


Dpt spend 4D3N hanya the 4 of us.. bliss!


:)

2 comments:

Ahmad Javanese said...

awat tak habaq pi HK... kalau tak buleh pesan beg utk bini :D hehehe

Norliana Abdul Rahman said...

btul kau nak beli bag? aku nak jadik saudagar bag coach ni soon.. hehehe.. make sure kau beli haaaaaa!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...