03 June 2011

budak putar alam

dulu aku ada blog sekali pasal si balqis suka putar alam pasal nak suruh tido bilik sendiri.

rupa-rupanya perangai putar alam ni turun pulak ke adiknyer.

hmm.. i wonder la mana diornag inherit perangai ni..

*sambil pandang kiri kanan nak carik org nak nak dipersalahkan*

sofeya ni suka sgt minum air sirap. dah demam ni, aku tak bagi sgt dia minum. pas tu nak suruh makan ubat antibiotic, masya allah sangat susah. bersilat gayung tahap black belt pun belum tentu ko menang. seriyes, tenaga dia sangat kuat!!

anyway aku try nak pujuk dia minum ubat.

"sofeya minum ubat putih (antibiotic) ni ye?"

"tak nak.. ubat tu pedassss.. adik nak minum air sirap jerrr"

"kan batukkk.. kalau nak air sirap mesti minum ubat dulu okeh?"

muka dia dah senyum.. tanda termakan pujukan aku.. ngeh ngeh...

"haaa.. okeh!!! adik minum air sirap dulu ok???"

"no... adik minum ubat dulu.. baru minum air sirap"

"takkkkk...... minum air sirap dulu!!!!"

"ubat dulu!"

"sirap dulu!!"

hieshhhhhhhhhhhh...budak ni mmg garang tauuuuuuuu

"fine!!!! janji okeh!"

"okkkkkkk adik janji nanti minum ubat putih!"

so aku pun ambik air sirap AND UBAT, duduk sebelah dia..

"ma pegi simpan dulu ubat putih"

"eh apa pulak.. tadi dah janji nak minum ubat lepas minum air sirap?"

"ma simpan dulu!!!!!!!!!!!!!"

sambil sedap minum air sirap. kuang asam punya budak. pandai kau putar belit janji manis mu okehhhh..

fine... aku offer cara baik dia tak nak...maka terpaksa la guna taktik kotor.

bukak pencak silat.

kaki dua2 belah aku tahan badan and tgn dia.

sebelah tgn pegang ubat

sebelah tgn pegang muka bagi mulut bukak

setel.

apa tengok2???

3 comments:

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAH!!!! SERIOUS BEST!!! KELAKAR SEHH! :D :D :D adohai.. :D LOL! kene bace dolu baru boleh tengok gambaq sopiah ni.. hihi. ni baru lepas minum obat ke ni?

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAH!!!! SERIOUS BEST!!! KELAKAR SEHH! :D :D :D adohai.. :D LOL! kene bace dolu baru boleh tengok gambaq sopiah ni.. hihi. ni baru lepas minum obat ke ni?

Norliana Abdul Rahman said...

ni gambar lama.. few weeks back.. kat kedai makan. tak de kene mengena dgn insiden ubat.. hehe. tapi gambar ni mcm cheeky sgt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...