25 May 2011

restoran2 yang aku dah ban (tapi kekdg pegi jugakkk)

sejak keje kat sini byk sgt experience aku yg tak best bila makan. ntah la. maybe kat sini time sangat limited, so bila lambat especially kalau lebih 1/2 jam tunggu tu mmg haku hangin!

memula aku ban secret recipe kat bangsar south ni. kalau yg tau, SR ni sebelah old town. lembabnyer masya allah. kol 1 aku pegi makan, kol 2.30 baru aku  balik ofis. siap kena sms boss aku cakap mmg lambat sket sbb makanannyer kol 2.15 baru sampai.

when we query the staff apesal lambat sgt, dia kata staff tak cukup. ok fine, tapi tak buleh ke kau warn kitorang masa order tu yg makanan maybe lambat sket? or ntah.. i dono, tak de backup staff ke?

so we tried pegi again SR, tapi kali ni nak beli kek jer. punnnnnnnnn lembab ya amat. terhegeh2 nak mamps. so we concluded, bukan masalah tak cukup staff ke haper.. mmg korang ni semulajadi lembab!

lagi satu cafe Snowflakes dlm area Bangsar South ni itself. yang ni.. hadehh.. aku serender la tatau nak cakap cemaner. ader la 2-3 kali kot pegi (sbb mmg sedap giler nasik kat sini). tapi everytime pegi tu la memang lembab. dah sampai 2-3 kali apakejadah la aku nak pegi lagi kan.. cukup2 la.. mencik!

lagi satu cafe Luv Sierra (also in Bangsar South). huihhh yg ni lembab dia mmg boleh menimbulkan nafsy amarah. kekdg kawan kau dah habis licin makan, baru dia terhegeh2 nak bawak mee goreng kau. mee goreng okeh. apa yg susah? (ecewah konot.. mcm kan kau masak senang sgt) yg lagik hangin sbb time order tu la baru dgr diorang nak potong2 brg, sayur segala.

deyyyy.. ni restoran ke gi makan rumah orang? siap2 la potong sayur dik oiiiiiiiiii..

at least kalau  makan kat pizza hut, lebih 15 minit pun kau dah boleh makan free. kat tempat2 cenggini, apa kau dpt? dpt dosa je la dok maki org restoran tuhh..

pas tu yang terbaru aku ban, restoran Tappers kat Bangsar South jugak. ni kejadian baru berlaku thari tadi. aku berkobar2 nak makan ciken chop tauuu. dah la kebulur tahap boleh telan kuda. tunggu punya tunggu, dekat 45 minit tak sampai2.

yang bertambah hangin, from our seat, aku nampak sornag pompuan ni, tak tau la owner ke, mandur dia ke, sibuk dok push2 org kitchen suruh cepat. 10 kali dia ulang suruh prepare benda yg sama, push suruh cepat, marah org kitchen. wadehel la kan.

agaknya dia ingat bila dia buat mcm tu, customer happy kot sbb at least ada org concern pasal pasal order. kem salam la weih. happy kebenda, aku rasa nak backhand jer muka pompuan tuh. bising jer lebih, order aku tak sampai2 jugak.

last2.. dah dekat 45 minit menunggu, kitorang pun mengensel order. the waitress cakap makanan dah ready, sori la.. ko nak soh aku pelahap makanan dlm masa 5 minit? simpan je la makanan tu, soh minah yg bising sgt tu makan.

sian aku tauuuuuuu.. perut kebulur, tak dpt makan yg best2.

lagi tambah kesian.. dah la sini makan limited, nak ban2 pulak.. cukup setahun aku rasa dah tak de tempat dah aku buleh makan.. :(

eh.. cukup setahun ke aku kat sini? hek hek.. tu kena citer post lain. :p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...