20 April 2011

mr p cepat balik

ni dah bukan kes rindu2 ke haper.. tapi kes takut.. seriyes. (maybe, mengada sket)

*mr p pegi outstation, btw*

mlm tadi the 3 of us (aku, balqis, sofeya) dah get ready nak tido. as usual b4 tido, kitorang baca2 apa yg patut, and then we started borak2. last night, aku dgn balqis dok telling jokes to each other.

(lampu dah padam btw, cuma pasang lampu kat balkoni luar bilik)

then bila ada satu time ni i was telling her jokes, suddenly mata dia (balqis) mcm melirik/pandang ke arah pintu. and the pintu is actually opposite aku, and obviously lah aku perasan yg dia tak pandang aku and menoleh ke arah pintu bilik.

i stopped talking, i asked her.. "kenapa balqis?"

she said in a funny way.. "ermm.. tak de apa.. ma cakap je.. ma continue cakap jer"

ohhh .. aku dah start takut. the way she said it.. mcm .. as tho she sees something, tapi tak nak aku perasan, thus telling me to continue jer cakap.. logic x? sbb aku mcm heran kenapa dia boleh suruh aku just continue cakap? why not just simply say tak de apa2?

aku seriyes takut. aku pandang pintu, bulu roma aku berdiri and aku mmg kecut sgt masa ni.

i asked her again "kenapa ni balqis? ada apa?"
she insisted again "tak de apa ma!!! betul ni tak de apa!! ma cakap jer!!"
i said " qis.. dont scare  me.. ma takut ni"

bodo punya mak kan.. kau cakap mcm tu.. lagik la budak tu takut.

dia dah mcm nak nangis.. dia pun dah kecut.

sofeya? oh.. tak de apa2.. happily singing and buat hal sendirik.. sib baik..

aku cakap "tak pe.. meh kita bukak tv"  aku pun memberanikan diri pegi bukak tv, and kunci pintu sekali.

bila dah ok sket. aku tanya.. "kenapa tetiba pandang pintu? nampak apa2 ke?"

*flashback jap, masa tgh borak2, i was telling her a joke abt elephant dgn girrafe*

dia kata "kak qish takut elephant dgn girrafe masuk... tu jer.."

iskkk.. ada ke patut.

aku dah terfikir.. balqis ni nampak apa2 ke? sbb kalau ikut explanation dia, takut gajah dgn girafe masuk? mcm kan tak logic. bukannya 3 tahun mcm sofeya, dah besar dah.. takkan tak tahu benda logic ke idak kan? aku mcm terfikir dia ni maybe nampak apa2 tapi tak mo cakap kat aku, so buat alasan cenggitu.

mula la aku terfikir mcm citer ghost whisperer tu.. ala2 jennifer love hewit la pulak kan...

aku mcm nak tanya balqis dgn lebih lanjut.. tapi sbb aku sendiri kecut perut, tak berani dah nak ungkit pasal tu.

iyer.. mmg aku penakut.

sib baik laki aku balik mlm ni.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...