07 April 2011

activity anak beranak di malam hari..

kekdg bila dah malam tu aku cam kesian kat budak2 sbb tak de activity selain dari tgk tv or main. alih2 nanti diorang bergadoh, aku jugak jadik incredible hulk..:p

recently aku start suruh balqis bertusyen dgn aku, tapi for like 1 hour je la every night.

dah habis tu kesian pulak nak kerah suruh tido awal2. dah la malam is the only time we get to spend time together-gether. pagi pulak aku pegi keje diorang tido lagik. so might as well main puas2 kan?

so semlm, memula aku kasik diorang main barbie sets. specifically, the bathroom set. what i did, aku ambik towel yg dah nak dibasuh, lapik lantai bilik. then aku ambik bathtub barbie tu, aku isi air, and bogelkan semua barbie2, and bagi budak2 berdua ni mandi kan barbie..

hambik... aman kejap hidup aku selama setengah jam... phewwwww...

dah badah lencun semua org, salin baju tido.

dah salin baju tido, masing2 segar bugar, elok pulak perangai. maka aku pun mendapat satu idea.

"jom main fesyen2 show nak??"

*ni la kes mak bantut tak dpt nak merasa jadi model.. kerah anak2 je la..*

tapi dgn syarat, aku suruh balqis ambik and lipat baju balik sendiri. tak koser la haku nak menambah keje. (mak yg pemalas.. i know..)

dok try  baju sana sini, jalan catwalk bagai2. hehe. comel. masa ni aku jadik penonton tukang sorak je la.. another half an hour of peace, tak de org gaduh.. :)

pas tu aku cakap "pegi la practice menari2 buat konsert"

so diorang pun practice pulak menari ntah pahapa. jadik la beb.. janji diorang (and mak nyer) happy!!


sorang berangan jadik princess, sorang lagik tak sabar2 nak pakai baju kakak dia (yg pink tu baju balqis masa umur 4 tahun)


percubaan untuk buat muka comel (sila ekskius the mess)


percubaa untuk membuat muka comel kali ke dua...tapi dah tak jalan sebaaaaabbbbbbb..


si kecik dah start mengamuk!!!


mengamuk sampai tertonggeng!!

maka begitu lah kisah kami anak beranak malam tadi... sekian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...