27 January 2011

Sofeya's attempt to cakap omputih

At her age skang, dia dah paham bila masa aku cakap melayu, and bila masa yg aku cakap omputih.  Selalunya bila dia cakap melayu, confiden je muka bercakap tak berenti. Tapi bila nak cakap english, dia mcm berhati2 sket, and muka mcm kejung jugak la sbb nak memahami apa aku cakap and mcm berfikir 2 kali before reply.. hehe.. comel..

So selepas berkali2 dok ajar the basic conversation, haritu aku borak dgn dia..

Mama : what is your name?
Sofeya : Adila Sofeya..

uihhh.. pandai...

Mama : How are you doing?
Sofeya : Fine, thank you..

terer dowhhh anak aku!

Mama : How old are you?
Sofeya : YES!

ehhh????

Mama : How old are you??? cakap THREE la dik!!
Sofeya : YES!! (sambil gelak2 yg sangat comeyyy)

hmmmm.....

Mama : Are you pretty?
Sofeya : YES!!

Mama : IS YOUR MOTHER VERY VERY PRETTY???
Sofeya : YES!!!!!

See... aku dah kata anak aku pandai cakap omputih.. ngagagagga..

*ok sila muntah kedarah*

budak-busyuk-belum-mandi-rambut-serabai-tapi-masih-comel

6 comments:

Ahmad Javanese said...

chaits. main tipu. tapi takpe. nanti malam ni aku tepon anak kau tanya dia "is uncle jawa de very2 hensem?"

baru la malam nanti aku dapat tidur lenaaa... hua hua hua!

Norliana Abdul Rahman said...

ni aku ambik berkat ajaran kau la ni... i remember aku pernah post sofeya balajar kira and nko komen something about it.. hehehe

Anonymous said...

aku pun nak ajaq anak aku cam ni ..baru best ..yes..yes...

Norliana Abdul Rahman said...

hhahahah.. ajaq munie.. terasa bahagia kejap idop.. :)

Nuyui said...

Sofeyaaa you're very cute! Next time Aunty Nuyui goes to KL (because your mother doesn't want to bring you to Brunei), I want to see you ok?

Norliana Abdul Rahman said...

aunty nuyui.. heheh.. mama cakap jgn marah haaa... dia kata aunty nuyui kalau dtg kl lagi give mama a call okeh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...