26 November 2010

semlm aku mimpi hantuuuuuuuu!!

aku kat rumah, bilik tv tingat atas specifically.

dlm bilik tido aku ada satu cermin stand panjang. ntah mcm mana dlm mimpi ni, cermin panjang tu ada kat bilik tv.

suasana mcm tgh hari raya. (sbb aku and anak sedara aku, farah, pakai baju kurung).

so aku and farah tgh sibuk nak bergambar. kitorang pun ngadap cermin panjang tu berdua, and hala kamera ke cermin. so kitorang boleh tgk refelction kat cermin, and kat screen camera tuh.

suddenly.....

AKU NAMPAK ORANG LAKI PAKAI BAJU MELAYU MELINTAS BELAKANG KITORANG, DLM SCREEN CAMERA TUH

kat cermin tak nampak apa, and aku toleh belakang pun, tak nampak apa.

berdebau nyer la hati aku kan... both of us (dgn farah) dah ketakutan. then, aku toleh balik depan (ke cermin) and aku nampak.....

REFLECTION AKU DAH JADIK ORG LAKI YG PAKAI BAJU MELAYU TADI!!!

farah aku dah tak tau pi mana masa ni.

tapi yg aku terfikir masa ni, "ohhh.. benda ni mcm dah rasuk aku.. sbb tu dlm cermin nampak reflection menda tu"

scary nak mampss..

lepas tu aku terjaga.. sebab sofeya merengek hidung dia sumbat byk hingus.

pulakkkkkkkkkkkkkkkk.....

vicks ada kat bawah. TAK DAPAT LA AKU NAK TURUN BAWAH SORANG2 KAN????
sanggup aku dukung sofeya tidur atas bahu aku supaya dia senang bernafas sket.. huhuhu.. sian anak aku, dpt mak penakut mcm ni.

dah sambung tidor.. boleh sambung lagik okeh??

kisahnyer.. aku pegi mcm berubat. then apparently, mcm memang ada benda ikut aku. benda ni mcm suka kat aku, and dia mmg duduk dgn aku... boleh??

bila aku jaga..  takut pun ada.. nak gelak pun ada... sebab..

-org pakai baju melayu tu kaler pink-orange okeh... bukan hitam, bukan putih. pandai pulak pilih kaler cerah2 tak kasih aku takut.
-muka benda tu, tak de la scary. aku tak ingat la sgt pulak mcm mana, but bukan muka hantu la. muka orang. hensem ke tak.. aku tak ingat.. boleh tahan kot.
-suka kat aku? kalau hensem.. sila.. nak duduk dgn aku selalu pun boleh.. muahahhaha

4 comments:

Ahmad Javanese said...

fuih. kalau buleh sambung2 ni mmg ada chan makluk ghaib punya kerja :) hehehehe. ko jgn jemput2... kang dia duduk sekali kang. walaupun muka silap2 mcm PD, kalu dah jin... susah ko nanti. Hahahahahaah!

PS:- dulu aku pernah mimpi pegi kehmah orang Afrika (buat dari jerami). kat setiap khemah ada orang kena rasuk. aku mcm jadik bomoh... baca ayat2 lazim je dan leh sembuh. tapi tengok2, mmg la ayat2 tu pon yg Nabi SAW amal masa dia kena sihir! hahahaha! Anywayz...

PPS:- Panjang pulak PS aku tu. jgn mare Konot yg diikut dek antu PD.

Norliana Abdul Rahman said...

iskk.. ko cakap mcm ni takut la pulak aku.. huhuh.. puuhhhhh!! pegi jauh2!!

Cik Puan Kamil said...

Ko jgnlah cakap kalau hensem sila... kang mai sungguh kang !!!!!!

Norliana Abdul Rahman said...

uwahahahhaha!! tidak.. aku tarik balik!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...