25 October 2010

aaaaummmmmmm

hari ni gaji kan. dlm purse aku tinggal 30 sen je tau lepas lunch. i am in desperate need of cash plus i have to do some banking and stuff, so i really need my cash.

so aku pegi ke maybank kat pavi. beratur punya beratur.. sampai turn org depan then tetiba offline la pulak. always like that la kan? then aku pegi ke eon bank (meps). tak buleh.. tried cimb, tak bley jugak. so i tot.. ni mesti maybank yg problem.

so aku jalan la balik all the way to maybank (kat pavi, maybank is like at one end, while eon & cimb are at the other end). niat di hati, since kat machine kenot withdraw, aku withdraw kat kaunter je la.. KAN??

so i went in, asked one of the officer.."dik... atm problem eh? semua tak boleh withdraw ni.."
budak tu pegi la kat atm machine.. tengok sana.. tengok sini.. then she said "ha ah.. system problem.."

aku : i nak withdraw duit ni.. kat kaunter boleh kan?
dia : account apa ye?
aku : current
dia : cekbook bawak tak?
aku : tak..(jalan2 cam ni takkan nak bawak cekbook dik oiiii)
dia : tak boleh la mcm tu.. kalau current kena ada cekbook baru boleh withdraw kat kaunter
aku : eh? habis tu mcm mana? i tak boleh kuar duit langsung?
dia : akak akaun apa? kalau premier je boleh..
aku : premier apa?
dia : priviliged customer..
aku : hmm.. kalau bukan? tak boleh kuar duit langsung?
dia : tak boleh kak.. minta maaf sgt2.. mmg tak de cara lain.. kat system mmg dah mcm tu...
aku : ler habis tu kan system dah offline.. takkan tak ada manual workaround? takkan tak boleh keluar duit langsung?
dia : tak boleh.. memang tak boleh..

wahh..hangin nyer la aku kan masa ni... aku rasa yg aku type ni mcm dah ditapis segala emosi.. padahal masa tu aku sangat sangat marahhhhhh..

aku : berapa lama ni problem nak solve?
dia : saya pun tak tahu..
aku : apa yg awak tau? problem besar mcm ni pun semuanya tak tau? tak boleh? dah la skang saya nak transfer duit pegi bank lain yg reliable sket... DONT TELL ME TAK BOLEH JUGAK!

plan aku skang is to transfer duit ke cimb and withdraw kat cimb.  so she asked the manager mcm mana nak buat.. then suruh aku isi borang nak kuar duit.

aku : boleh pulak?????
dia : boleh...

pas tu dia blah.. pegi mana aku tak tau.. dia malas nak ngadap aku dah kot.

aku yg demand lebih ke?

tah ler aku rasa sometimes bukannyer apa pun.. saja nak make things complicated. bukannya aku saja2 nak withdraw duit kat kaunter. tapi dah system ko offline. takkan aku tak leh kuar duit?

bodo.

2 comments:

Linda said...

mebe sebab dia tgk ko m.alay, so dia tak budget ko boleh komplen, unlike other race (chinese or indian)..

ntahlah, aku perasan kalo teller (tak semestinya banking sector je) sama bangsa (m.elayu & m.elayu) ni selalu layan customer diorang cam kisah tak kisah je, kalau kaum lain laju jer settlekan problem tu..

Konot said...

aku tak terpk pulak pasal race ni.. tapi kalau ye la.. mmg bodo la.. pasal the officer tu sendiri pun m.alay..

dohhh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...