01 April 2010

tadi aku balik naik tren

pas tu aku perasan kat yg display board tu kan.. apa nama tah.. yg boleg tgk lagi brapa minit train sampai tu.. dia tulis

"tren seterusnya ke gombak 2 Koc"

aku pun jenuh la memikirkan menatang apa lah Koc tu. diorang ni typo ke apa. ke nak cakap tren ke gombak lagi 2 minit sampai? jauh betul menyimpang Ko tu dgn minit.

lepas tu baru kuar translation dlm english

"next train to gombak 2 coach"

owhhhhhhhh

cakap la 2 GERABAK!!!!!

dah ada perkataan melayu elok2 nko nak alih bahasa sampai mcm tu skali apesal da?????
tak paham aku.

anyway. tren (putra) dah  byk improve le aku tgk if compared to zaman dulu2 aku naik train. dulu2 aku ingat kalau kena balik naik train, 5.45 tu aku kena cepat2 jalan balik pasal by the time pukul 6 kat klcc org2 yg beratur naik train dah berlingkar2 panjangnya. and even aku kuar 5.45, i still hv to wait for AT LEAST 3 or 4 trains before i could get into one.

fastest i can get home is 7.15. sejam setengah nkoooo.. padahal naik train from klcc jer.

baik ler aku drive. jem2 pun at least i am stuck in my own car, comfort of my own car. boleh aku bukak air cond ke, radio ke, nak melalak ke, nak tergedik ke. tak de sapa pedulik.

tapi skang ok la.. tadi pun kol 7 aku sampai klcc, sampai tren yg kedua aku boleh naik dah (actually yang 1st pun boleh naik but aku tak dapat la nak bersempit2 dgn org.. ngada.. i know..) then by 7.30 aku dah sampai rumah.

still.. kalau nak suruh aku commute hari2 naik train is de very de sori naik lori.

zaman naik tren dah berlalu. aku TAK MO!!!!!

tadi pun sampai kat stesen wangsa maju, ada bas direct ke melawati yg dah ready, but oh tidakkk.., aku tak mau dah naik bas even tho it

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...