30 March 2010

hari ni aku cuti lagi

ni last. dah tak de dah cuti untuk bersenang lenang. ni pun pasal nak perabih carry forward leave dari last year. kalau tidak mmg aku peram jer cuti ni sampai aku resign.. muakakak.. tingginya cita2.

lepas ni mmg aku setia la mengadap ofis sampai bulan 9. maid aku balik kampung cuti sebulan. aku pun jadi full time housewife sebulan. (tapi dah plan seminggu sekali panggil part time maid dtg kemas rumah & gosok baju).

aku blom citer pasal gigi sofeya eh?

gigi depan kapak dia tu, (on the left side, imagine jer la korang.. aku masih blum berjaya ambik gambar). sejak gigi tu tumbuh, the lower half tu mcm terhakis and makin nipis. sampai la about a month or 2 back, dia boleh terjatuh atas lantai and bedebuk terhantuk pulak kat the same gigi. so jadiknya mcm terpatah sikit dlm quarter gigi. (dah nipis kan.. senang ler patah).

then dlm minggu lepas, aku notice gigi dia mcm dah nipis sgt2.. siap boleh goyang2 lagi the lower part tu. tapi dia tak de la ngadu sakit ke apa. last thursday, balik keje je dia ngadu kat aku "gigi adik atah" tengok2 the lower part tu sudah patah la pulak...

kesiannya anakku... belum umo 2 tahun, dah gongak sket gigi... tapi tak pe.. masih maintain kecomelan tahap gaban dia!

aku pun call dentist and book appointment. which is today. masa call, the nurse tu cakap benda ni biasa among budak kecik. nothing to worry. tapi sbb aku kan kepoh? mana boleh tahan benda2 abnormal ni, unless dr tu sendiri dah tgk and confirm menatang tu ok.

so tadi aku pun pegila 4 branak ke klinik.  nurse tu tengok jer gigi sofeya.. dia repeat balik "tak de apa2 ni. alau dr tengok pun dia takkan buat apa2 selagi budak ni tak sakit. klu tgk gusi dia bengkak ke then bwk dtg balik la."

aku yang masih risau pun berkata "tapi kekdg bila dia makan benda sejuk dia cam ngadu sakit jugak la.. but sekali dua jer.."

nurse tu kata " tak pe.. nerve2 tu nanti mati sendiri... kalau nak cabut lagi payah.. kecik sgt dia. biar jer puan.. jgn risau"

hmm.. ok la kot.

so aku pun x jadik la jumpa dentist..

eh aku nak citer pasal aku cuti ari ni kan? panjang la plak citer pasal sofeya hehe

anyway lepas pi dentist, pegi sana sini kejap uruskan benda2.. bank la insurance la road tax la. then hantar balqis pegi skolah and aku dgn mr p pun berdating ke KLCC..

dia tanya aku nak makan apa. aku cakap nak makan nasik. dia kata ok.
dia tanya aku nak makan mana. aku cakap nak makan madam kwan. dia kata ok.
aku cakap nak beli jeket. dia kata ok.
aku cakap seluar yg aku try tu sedapppp. dia kata "ambik la skali"
aku cakap nak tgk remember me. dia cakap ok.

aku heran.. apesal baik sgt? tapi tak pe.. benda2 elok ni terima je... jgn tegur lebih2.

on the other hand.. aku rasa jerawat batu ku telah memukau hati dia... muakakkakak...

seriyes.. ada 2 ketul jerawat tak diundang bertapa kat dagu aku and tepi hidung. ngok ngek punya jerawat!!

hmm. maybe sbb aku lama tak tgk patrick dempsey tu yang naik jerawat kot kan?

tapi robert pattinson sangat hensem.
aku macam lupa tahap kehenseman dia pasal dah lama tak tgk twilight & new moon.
i always tot that dia hensem disebabkan aura edward cullen.
tapi nooooooooooooo
he is hensem because HE IS HENSEM!!!

vampire ke human ke.. dia mmg hensem.

hadoi la kenapa hensem sgt?

5 comments:

Alfian_Troxion said...

kok mana ada hensem itu pattinson (macam nama jawa pon ada gak bila ko ulang banyak2 kali guna slang ala2 indonesia)... tapi aku rasa Bella jugak ada cun. hehehehe

Konot said...

pattinson sgt hensem ok!!!

Ayu said...

beb.. aku lupa aa nak kasik hari tu... aku ada beli t-shirt edward cullen khas untuk pengubat angau muuu..hehehe....

Konot said...

tak pe beb kalau lupa ada lah alasan nak dtg rumah aku.

bila nak dtg!!!!

Konot said...

fortunately its not the SKII kot.. its juts the time of the mth..heheh..phew.. boleh la akak masih mengunakan SKII!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...