18 September 2009

Korang dah cuti?

Aku masih bekerja. Jalan adalah sangat tak jem.
And aku akan kembali bekerja pada hari raya ke 4 nanti.
Yeouss.. tak der ambik cuti utk raya.

Tragis kan?

Bukan apa, annual leave aku tinggal 8 hari jer lagi. 5 hari nak carry forward next year, so tinggal la 3 ketul. Berjimat la.. kot2 ada emergency ke.. lama lagi ni nak ujong tahun. Anyway raya pun tak de balik kampung jauh2.. so tak yah la ambik cuti.

Korang pegi mana time raya?

Aku as usual, sehari b4 raya balik ‘kampung’ rumah mertua kat USJ subang, heheh.. kampungla kan.. kampung yg tiap2 minggu aku balik.. kampung yg dekat dgn taipan hahaha… Mr Photographer normally akan membersihkan kubur arwah abah dia hari ni.

Pagi raya lepas solat, kitorang gi Danau Kota jumpa parents aku plak. Makan2, salam, kutip2 duit raya utk anak2, then kitorang gerak ke melaka.

Merasa la jugak balik kampung.. hehe.. klu idak kesian anak2 aku tak merasa raya kat suasana kampung.

Kat melaka kitorang singgah rumah sedara Mr Photographer, and melawat lebih kurang 5-6 buah rumah. Sampai la mlm, otw balik KL, singgah seremban lagi. Normally by the time sampai umah, perut dah mcm belon nak pecah, and badan mmg letih ya ampun.

Raya kedua, normally we all teman parents aku plak gi jalan sedara belah aku. Jalan lagi, makan lagi.

This year, planning nyer mcm tu jugak la..


Umah aku tgh berterabur.

Patut semlm kontraktor dtg pasang kabinet dapur. Dah ukur since awal puasa. Sekalik dtg, measurement salah, design pun salah. Nak marah pun tarak guna. Tapi aku bengang la pasal umah aku tak pasal2 berterabur nak raya2 ni.

Tu satu la.

Haritu plak astro rumah aku buat hal. 2-2 decoder kong. Tak tau la decoder yg problem or the astro dish. Sudahnyer dah few days rumah aku tak de astro. Sian Sofeya, dok pasang barney-strawberry shortcake berulang2 kali.

We tot, dari dok panggey org repair, baik la install baru since kitorang pun nak minimize the astro. So in 3-5 days la baru dpt.

Aaaanywayyy

Bersempena dgn raya ni, aku nak MINTA MAAF kepada korang semua para readers aku yg budiman..

Kot2 tersalah tulis ke
Kot2 tersalah bahasa ke
Kot2 terkasar ke

Pada yang balik kampung, DRIVE SAFELY.

Kalau ada kat KL, jemput ye dtg rumah aku (yg tgh berterabur, hopefully leh setel (I doubt) by raya). Pls call dulu.. kasik ample notice supaya aku (maid heheh) leh masak sedap2.. klu dtg terkejut2 tu.. alamatnyer makan kuih raya jer la korang…

Okes..

SELAMAT HARI RAYA!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...