08 January 2019

Bila dah masuk 40an...

Cukup dulu kot cerita pasal kucing. Kalau ikut nak cerita kang, baik aku tukar je title blog from Che Puan Konot pada K dan K.

Konot dan Kucing :p


Anyway tahun ni aku masuk 42. Insya Allah la kalau umur panjang sampai November ni, cukup la 42. Mcm tak percaya je dah masuk 40s. Dulu berangan kalau dah 40s mcm dah matured, berjaya sangat. 

Matured? Ntah la boleh la kot. Berjaya? Well itu subjective. 

Berjaya nak kurus? Kamon konot don't kid yourself. 
Berjaya bertahan jadi surirumah? Of courseeee dah 6 tahun beb!

Apa2 la kan, janji aku happy and content with my life and tak de kacau orang.

Tapi kan, I noticed once dah masuk 40s ni, lain sangat dgn masa 30s.


Physical la especially.

I need more rest. Dulu boleh ye tawaf shopping mall tak reti2 nak balik. Sekarang kalau keluar kol 10, by zohor tu paling lambat la kiranya kena balik. Kalau balik lambat sgt mmg letih oiiii

I need enough sleep. Lepas isya dah terkebil2 mata aku tahan ngantuk. kol 9.30 la paling2 lambat. Kalau terlajak sampai kol 10, ada harapan besar esok pagi aku migraine.

Boleh bangun pagi tanpa terpaksa. Dulu kalau set jam kol 5, mmg ya rabbi payah nak bangun. Skang kalau terlajak tido sampai kol 5.30 pun, ada harapan aku migraine jugak sbb time tido dah lari. Ni lagi satu reason kena jugak tido kol 9.

Eh pelik la biological clock badan aku. Ngada sangat. Tampo nak???

Which explains masa aku pegi and balik from Canada, jet lag aku teruk sangat2! Masa balik sini siap pekej muntah and demam!

Then, I need to eat on time. Especially breakfast. Sebab aku bangun awal, so I need to eat awal dalam 7.30am mcm tu. Lambat sikit makan, memang bukan harapan, tapi KONFEMMM akan sakit kepala sebab masuk angin.

Ni mmg banyak kali dah jadi. Sakit kepala bukan sikit2, mmg kena ada panadol actifast batu boleh lega sikit, tu pun by petang.


Letih pun ye gak melayan badan sendiri. Tapi syukur je la so far ni je. Alhamdulillah so far tak de sakit2 apa yg serious.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...