16 January 2017

London Trip 2016 - Manchester Old Trafford Stadium

Trip ke Manchester ni memang nak fulfill mr p punya dream utk ke Stadium ni. Kasik chan wei. Dulu time pegi 7 tahun lepas mana ada nak buat trip luar London bagai2. Kali ni sakan kita berjalan ye.

Mr p kata next trip nak dtg tengok game pulak.

Wahh.. i ok je bang. Dengar NEXT TIME tu pun dah berbunga2 hati kitewwww


Ok so the ticket to the Stadium Tour and the Train to Manchester dah beli siap2 online. Print siap2 and bawak siap2.

So boleh la bajet train nak sampai kol bape, tour kol bape, nak balik kol bape etc.


Tak ingat pulak aku link nya kat mana. Tu lah, dah berbulan2 baru nak update #lempangdirisendiri.


So from our apartment tu, jalan a bit ke bus stop and took a bus to Euston Station.




Train dlm 2-3 hours kot. Aku pun dah tak ingat. Tapi tertido2 jugak la dalam tu. Bekalan makanan harus ada.



Nama train line dia pun aku tak ingat dah. Pepandai la korang google yeh. Ni sementara tengah tunggu train. Sofeya ada somewhere kat bawah tu..hahahha.. kesian kau dik tak masuk frame :p




Sampai kat Manchester Piccadilly Station.  Time sampai tu ada around 2 hours before the tour starts. So sempat kitorang cari masjid nak solat dulu and took a bus to the Stadium.





Here we are!!!

Aku yang tak minat bola sangat ni pun boleh berbunga2 jugak hati bila masuk. Bayangkan mr p yg hardcore minat bola lagi la berbunga2


.

Puas dpt tour 1 stadium. Byk je gambar tapi cam letih pulak aku nak mencari. Hahahahhah

Group tour aku ni ramai betul org Malaysia. Rasanya 1/3 kot mmg org kita je.







Katanya kat mirror ni la Ronaldo dulu duduk lama nau nak betulkan rambut dia.

Budak depan tu tak de kena mengena dgn aku ye.









Dah habis tour, duduk luar lepak kejap makan late lunch. Dah bawak bekal nasik goreng dgn sambal hijau.  Rooney nak sket????? (rooney je aku kenal. lain tu ntah apa nama tatau)


Lepas tu terus ambik bas, patah balik ke Euston station. Ni pun ad gap dlm couple of hours so sempat la kitorang masuk Primark lagi, and solat sebelum bertolak.


Masa kat Primark, ada sorang cashier minah from Arab. Brg2 aku semua dlm bakul so aku dok kuarkan satu2 nak bagi kat dia. Then she said

^(*&(*( up here %%^&*( for you


Pejadah kau cakap sistahhh????? Accent dia pekat ya rabbi and lidah dia mcm pendek so lagi meyukarkan aku nak memahami apa dia cakap. Dah terbangang2 aku mcm tak reti cakap omputih dok "Excuse me?" "Pardon?" 2-3 kali.

Nasib la mr p to the rescue. Berkat tengok bola banyak so dia paham la kot accent diorang.

"Letak je bakul atas tu nanti dia buat"


Oooooooohhhh!


Rupanya dia kata

"IF YOU PUT THE BASKET UP HERE I CAN DO THAT FOR YOU"


Nasib la. Akak tahu sebut LV, Chanel Prada je dik. KAHHHHHHHH


#lempanglagisekali


Anyway, train malam tu delay sebab hujan lebat. And guess what, kitorang dapat 20% duit tiket balik kot.  Jadik la kan. Boleh masuk Primark lagi :)


Ok lah. Nanti sambung lagi. Doakan semoga aku gigih update blog.

2 comments:

suhana said...

"IF YOU PUT THE BASKET UP HERE I CAN DO THAT FOR YOU"


Hahahahhaa sampai i pun baca ayat atas ni ikut cara lidah pendek + british accent.... hahahahahah

Norliana Abdul Rahman said...

kannn... sakit jiwa tau nak concentrate memahamkan apa diorang cakap hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...