04 August 2016

True Fitness Gym

Yes, finally aku  join gym. After like.. almost 10 years?

Dulu Fitness First sebelum kawin.

Then ngandung ke Sofeya aku quit gym.
Lepas tu breastfeed to tak ada masalah kegemukan. Makan la mcm gajah sekalipun tapi maintain kurus.
Tapi lepas habis breastfeed gemuk la aku..apa lagi!

Then start aktiviti lari2 ni so kurus balik. Terasa cun masa tu.
Pas tu mr p sakit lutut so dgn aku2 skali tak lari. Maka menembam balik.

Sekarang bila dah mencecah 50kg, sedar2 la diri konot.




Sebab gym dekat dgn rumah, harapan nya agar gigih la pegi hari2. 

We started lepas raya haritu. So far pagi2 memang pegi classes dia. Nasib la classes pun banyak.

So far aku dah pegi

- Body Step
- Body Pump
- Zumba
-Sh'Bam
-Grit Strength


Paling aku enjoy, mesti lah SH'BAM!!




Sebab class ni memang menari semata2. Comparing to Zumba, yang ni lagi best. Kalau terer menari lah. Kalau memang tak de bakat menari, toksah ler. Pegi la class lain diam2.Hehek



Body Pump, memang aku suka jugak, sebab mengharapkan class ni la utk bagi tone sikit badan.



Mula2 masuk ni pakai weights sikit2 dulu la ye, jangan ambitious sangat!


And oh ohhh dah lama tak bergym ni dah banyak class baru. 



Grit Strength!



Gambar orang je la, gambar aku belum mampu!


Similar to Body Pump, tapi shorter (dalam 20 mins) but lagi INTENSE!

Konsep HIIT (High Intensity Interval Training) gitu.

Yang ni obviously bukan favourite aku, tapi very effective kalau nak tone badan cepat. So nak tak nak, aku rasa at least twice a week aku nak masuk jugak class ni.


Class lain, boleh lagi la nak gelak2 sengih2 dgn mr p.


Yang ni, menggigil hoih tangan. Sampai pucat muka. 



Tak kurus jugak aku tatau!














No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...