18 June 2015

Selamat berpuasa!

Dah masuk bulan Ramadan kan?



How time flies. Oh well, time fly, fly jugak, lemak aku ni ha tak jugak2 fly! Nasib kau la lemak. Aku dah pasrah!


One thing aku teringat sampai sekarang, masa darjah 6 dulu ada kawan aku sorang ni pernah cakap

"Baru sehari puasa!"

Then ada sorang lagi ni cakap

"Eleh kau tengok la, ni baru sehari, nanti sedar tak sedar ehhh dah 29 hari, dah nak raya dah!"


Kan... and that was 25 years ago. Can't believe it's been that long. Aku teringat lagi time darjah 1 my mother dukung aku gi meja makan time sahur. Dengan mata terlelap2 tu la dia dok suap aku makan nasik dgn sup ayam (yes i remembered that exact moment and exact menu).

Dulu2 tak ada pun sup bunjut adabi tapi kenapa sup mak aku sedap sangat? Skang ni aku pakai sup bunjut pun tak dapat sedap cam mak aku buat!

Alamak tetiba teringin sup ayam!! Baru pukul 7.30 pagi ni acaner?

Ceh mcm budak2 konot!



Tahun ni dah cakap kat Sofeya kena puasa penuh. Kalau korang baca last year omak aiii drama boleh dapat best actress!

Pagi tadi kejut sekali je mmg senang nak bangun. Pas tu aku fefeeling nostalgic terus dukung gi meja makan and suap dia jugak mcm aku dulu2! Kah kah!

Alhamdulillah habis sepinggan nasi dgn ayam goreng dia makan.

Bagi minum susu and air putih.


Pas tu masuk bilik bawak air putih, aku suruh minum cepat sbb nak azan dah ni. Sebelum tu bukan main liat nak habiskan sebotol je pun air. Dan2 azan je, tetiba tu la dia haus!!

"Maaa... adik baru minum 1 sip je ni!!!"


Eh sudah! Nengada tau auta je lebih budak ni.




Ok ada gazillion things I haven't updated.


Esok2 la ye.. nak pk menu berbuka :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...