30 May 2015

She's back Part 2



Kan sebelum ni akucakap result dia so far 3A 1B?

B = BM pemahaman. Walaupun B tapi sbb ada improvement dari exam lepas so aku puas hati jugak.

So yang masih tak tahu result adalah BM Penulisan. Yang dulunya dapat C. Yang mcm nak hancur hati aku bila tengok kertas exam dia. Yang menjadi trigger kitorang cari private tutor utk dia.

Punya la lama nak dapat result subjek ni, sampai aku cakap kat Balqis

"Ke dah dpt result.. qis tak nak bagitau mama yehhhh???"

"Mana ada maaaa...kalau qis tipu pun ma boleh cek online kan skang?"

Oh ye la kan.. lupa aku....



Sekali satu pagi tu, tengah aku sibuk bersiap, Balqis ni baru sudah mandi terus panggil aku dari bilik study..


"Ma!!! cepat meh sini!!!"

Ish apa lagi kan budak ni pagi2 panggil aku. Ingatkan kot la ada cicak ke haper ke..

Aku pegi bilik study tengok dia tengah sengih2 depan komputer, tunjuk result exam BM Penulisan dia..


A kauuuuuuu

A!!!!!

Speechless jap aku. Nak nangis pun ye, nak lompat pun ye. Tapi kang org bawah maki aku pulak dah la pukul 6.30 pagi.


Mmg tak sangka. Aku dok cakap kat Balqis target at least naik B. Sekalik A. Memang mintak la apa saja dgn daddy kau lepas ni yeh? Konfem dapat!


p/s - Mintak pegi London plis?



Sangat proud of her. Tapi aku cakap dgn dia, happy 2 minit je ok.. jgn terbawa2 sangat. I told her, mcm mana dia study hard utk improve mcm ni, dia kena study at least twice harder!



Weekend ni, dia ada program Champion. Katanya 6 org je terpilih from each school yang participate. 2 hari 1 malam punya program, utrk teknik menjawab soalan UPSR nanti.


Bangga sangat weih, bila dia terpilih.


Excited nak pegi kemain. Sebab tido sana kan. I told her, mana tau kot seronok, Qis terbukak hati nak pegi asrama ke..

Sebab dia mmg TAK NAK pegi asrama. Aku pun bukan nak sgt dia pegi, tapi kalau dpt good school tak nak nak tolak kan?


Ni baru ni dia msg aku berderet2


"Nak balikkkkkkkk"

"Tak nak pegi asrama!!!!!!"

"Mandi air sejuk!!!"

"Esok ambik qis kat sini plisssssss"


O.M.G



Fine. Duduk la bawah ketiak ma sampai kawin.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...