01 July 2014

Skin Care Routine

Assalamualaikum,


Ada few readers/customers yang tanya and asked me to share my skincare routine. Agak lama jugak lah berniat nak share kat blog tapi apakan daya diri ini adalah spesies pemalas!


Ni pun dari tadi dah sejam lebih aku bertenggek depan laptop niat nak update. Tapi dok bukak email, bukak online news, bukak blog orang, buat tu buat ni.. ehhh.... sudah!! sudah!!!


Ok mari kita share.


Skincare - Tabita
Ni memang daily lah aku pakai. Seboleh-bolehnya tak tinggal langsung the 3 step skin care siang and malam. Tapi dah 2 hari puasa lepas sebab aku penat sangat malam tu jadinya tidur tanpa basuh muka.
Ini jangan ikut ye adik2. Paling penting sebenarnya basuh muka sebelum tidur. Tak pakai toner atau cream tak pe lagi, tapi basuh muka itu SANGAT PENTING.

*lempang diri sendiri*


Health and beauty supplement - Ephyra
Twice a day. Satu pagi selepas bangun tidur, masa perut kosong. Satu malam sebelum tidur. Kalau minum satu sehari, tak jalan. Kulit saya is the degil and tebal mcm kulit boye. Useful info and tips, kalau dah ambik Ephyra, tak perlu lagi ambik multivitamin or mineral etc. Sebab kandungan Ephyra tu dah cukup untuk membekalkan vitamin and mineral utk tubuh badan. Ini bukak ayat promo, ini ayat info yang aku sendiri baru tau. Sebelum ni aku sibuk dok makan multivitamin itu ini sampai naik jerawat kat muka. Now that I know, memang x ambik apa2 lain dah.


Penjagaan dalaman wanita - Jamu Mak Dara Gold 
Ni satu produk yang aku jarang promote, but actually aku memang konsisten ambik and I consider very good. Memang membantu sangat la dari hal2 kesihatan wanita. Tambah2 umur pun dah meningkat tak berapa nak muda ni kan.. tskk.. This one also aku ambik 2 kapsule, twice daily. Aku ambik sekali telan dgn Ephyra.


Additional skincare - Skincerity, Tabita Serum Vitamin E and Tabita Special Cream
Apart from di atas, these are the few skincare yang aku baru introduced in my routine. Baru tak baru, few months jugak dah. Aku try one by one nak tengok kesan. So far, these 3 items memang hasil memberangsangkan. Cuma yang aku belum promote is Tabita Special Cream. Tu nanti citer lain la yek?

Tiga benda ni aku pakai waktu malam.

Skincerity - 4 x seminggu
Tabita Serum Vitamin E / Tabita Special Cream - 3 x seminggu

*cara nak pakai akan diexplain entry yang lain*


Paham??


Kalau paham bagus. Sebab selain dari ni, benda yang lagi penting korang kena jaga adalah

-Pemakanan seimbang
-Regular workout
-Tidur yang cukup.
- Minum air putih secukupnya


Sounds cliche? Yes. But jangan ambik ringan benda2 di atas. Honestly one of the reasons muka aku naik jerawat past few mths sebab aku tak jaga benda2 tersebut.

I can assure you, pakai la product mahal mcm mana pun tapi kalau lifestyle kita tak membantu, then memang a complete waste of your money.


Sekarang alhamdulillah my pimple problem dah surut. Skin condition improved. Semoga by raya dah boleh melaram tanpa secalit bedak!

Sekian sedikit info sharing. Moga bermanfaat untuk semua. 













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...