30 May 2014

My petai obsession



Asaalamualaikum,


Korang suka makan petai tak?
I know some of us tak suka makan and cannot even stand the bau, well, especially the after-digestion punya bau. :)


But did you know petai ada byk khasiat?


Antaranya 

-Mengatasi anemia
-Mengurangkan stress dan depression (maybe it would be the other around tho, hahah)
-Melancarkan digestion system.

And many more. Kalau tak salah aku bagus untuk one of our organs, kidney kot.





I love petai to the max. Tapi tak la sampai tahap boleh ratah mentah2. Normally aku suka buat sambal with ikan bilis. Pas tu makan dgn nasik panas2. 


Kalau tak tambah, memang tak sah!


Tapi dalam rumah, aku sorang je yg makan petai. Yg lain mmg tak makan. Dah la tak makan, terpaksa pulak diorang redho dgn bau bilik air..hikhik. 


Haritu buat sambal petai, dari tengahari sampai malam ada kot 5-6 kali aku ulang makan nasik.


Sampai la malam tu nak tidokan bebudak, aku baca doa nak tido


"Allahummabariklanaafimaarozaqtanaawaqinaa'azaabannar... amin!"


Siap amin dengan konfiden. Tarik selimut lagi. Pas tu Balqis tegur aku


"Nape ma baca doa makan????"





Ish. Ni semua salah kau petai!!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...