02 August 2013

Last Jumaat in Ramadhan

Assalamualaikum,


Kesian blog aku. Lepas cerita birthday mr p je terus menyepi. 

Alolololo sayang sayang *lap2 screen laptop*


Nak kata busy buat kuih, satu kuih pun aku tak bakar tahun ni. Balqis sibuk suruh aku bakar cekelat chip. Tak pe la nak, kita beli kat femes emes cukup la.

Nak kata busy masak, tak de la sangat. Sebab almost hari2 aku berbuka kat rumah mak mertua aku kat USJ. Dia (MIL) kekdg sorang jek, adik2 ipar aku busy. So mcm kesian la kalau dia buka sorang kat rumah. So aku masak sket, bawak pegi sana. Mak mertua aku pun mmg masak, so mcm potluck lah kira2 nyer.



I think paling contribute adalah busy kepenatan.



Penat eksesais. Tapi ni penat yang berbaloi sebab nanti kitew boleh jadik hot and fab mcm jessica alba. Hari2 masa buka kat rumah mertua, kol 6.30 cam tu aku dgn mr p  pegi joging kat pusat sukan MPSJ. Balik rumah ngam2 lagi 10 minit nak berbuka. Mandi koboi kejap and zassss berbuka!

Time aku tak posa plak, pagi2 aku buat sendiri workout kat rumah. Petang pegi joging lagik.

Oh ye, malam lepas balik from rumah mak mertua kitorang satu family naik tangga tkt 12. Including Balqis and Sofeya! Orang kata, melentur buluh biar dari rebung. Kena ajar active dari kecik2. Jgn sok2 besar jadi bulat cam mak dia.





Penat tak cukup tido. Bangun kol 4 tido kol 12. Sometimes I try to tidur siang but will end up sakit kepala. Sometimes I try tidur awal, but mmg impossible sbb byk keje nak kena siapkan.

*tolong jgn kata housewife tak de keje, aku tampar karang*


Nak bangun lewat not an option. Mcm pagi ni TERbabas kol 5.15 bangun. Nasib la utk balqis dah beli roti bilis siap2. Tinggal bukak plastic and makan.. haha




But apa2 pun, we are enjoying Ramadhan to bits. Byk masa spent with families and most importantly with amal ibadat. 




Banyak benda happened and byk benda nak cerita. I'm not sure if this will be my last post till raya, but I'm gonna try to update, Insya Allah.




Last pesanan, sempena nak akhir Ramadhan ni, let us all tingkatkan usaha dah amal ibadat untuk merebut pahala yang berlipat ganda. Dan semoga lepas Ramadhan pun, kita akan terus kekal mcm tu.


Also, kalau aku tak sempat update till raya, I would like to wish all my readers Selamat Hari Raya and Maaf Zahir Batin. Mohon ampun dan maaf kalau ada tersalah dan terkasar budi bahasa.



Ikhlas from konot, mr p, balqis and sofeya :)

5 comments:

blu4sky said...

salam CPK,
dah lama tak singgah..same excuse busy..sampai blog sendiri tak dapat nak update..hahahah..

I rasa hari ni hari terbabas bangun sahur sedonia kot..my friend pun kata dia terbabas sahur and I pun dah 5:30 baru sedar.. kelam kabut bangun.. tengok2 atas meja dah ada burger..mr.hubs bikin tengah malam before dia masuk tidor.. Alhamdulillah..dah risau nak sahur apa pagi ni..hehehe..

anyway Selamat Hari Raya..and Maaf sekiranya ada terkasar bahasa masa mengomen..

Norliana Abdul Rahman said...

hahahah ingat i sornag je terbabas...

samalah kita ye... selamat hari raya and maaf zahir batin. :)

Cik Sar said...

Selamat hari raya CPK.. Maaf zahir dan batin :)

Norliana Abdul Rahman said...

same to you cik sar :)

Unaizah said...

Selamat hari raya to you sekeluarga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...