05 April 2013

Melbourne 2013 Part 1

Ok jom citer pasal Melbourne trip while it is still fresh in my mind.


Sampai sana dlm kol 2 pagi Melbourne (11 mlm sini).

Kakak aku belum tido sbb tunggu kitorang. Padahal esoknyer kol 7 she needs to go for a conference. Dgn anak dia dok asthma mlm tu, jawabnyer mmg dia tak tido.


Kitorang? Tido la kot.. miahahha..denagn harapan esoknyer boleh la bangun tengahari sket.

Sekalikkkk kol 8 lebih dah Sofeya terjaga sbb dengarkan suara Aidan (my nephew) and ajak keluar main sekali.


Habisss beauty sleep iols tau! :)


Pagi tu abang ipar aku buatkan signature breakfast diorang


Croissants and cheese :)

Sedap ok. Every time dtg sini mmg ni la yang aku suka sgt makan. Bukan tak boleh buat sendiri kat rumah, tapi kalau makan kat rumah org mmg lebih sedap :)

Senang jek nak buat.
Ko beli je butter crosisant yg jual siap. 
Belah tengah sket. 
Sumbat cheese.
Bakar la dlm few minutes kat oven.

Lazat and cruncy and cheesey, anddd.. fattening.. but who cares? I'm on vacation :p

Lagi satu yang best kat sini is minum air panas.


maapkan la model ni. dia mmg muka exclusive sket :p

Mcm kan kat mesia tak boleh minum air panas kan.. hihih..

Tapi kat sini maybe sbb sejuk, so tengahari buta pun rasa nak buat Milo panas.

Kalau kat KL tak de keje la haku nak minum Milo panas tengah2 hari kan...



Sabtu tu kitorang tak de buat apa sgt. Went to Westfield Mall (never get tired of this mall), beli sket brg and local sim card.

Agaknya sbb tak cukup tido, kat mall ni pun Sofeya boleh tertidur2. Bukan Sofeya jek.. dgn haku2 skali tidur!!


Ada tempat yg ada sofa untuk duduk2.. while waiting mr p beli local sim card, aku boleh duduk and tidur kat situ sambil dukung Sofeya. 




muka lepas bangun tido. agak merah mata sbb tido pakai contact lense. 


Masa ni kulit aku semenggah lagik. Aku tak bawak Ephyra or Jamu Mak Dara dtg sini. Sebab sini strict sket. So aku malas nak soal jawab dgn imigresen.

Tawakal je la tak de Ephyra for 10 days.

Masa ni aku rajin lagi touch up muka pakai mekap. Lepas dah few days.. kulit dah start kering gelupas... hmm.. kirim salam... aku simpan je la beg mekap diam2. tskk...



Petang / malam tu, kak yah buat bbq panggil relatives belah sana. Sekali arung nak menyambut birthday balqis.



brownies made by aisha (niece aku)




from left:  balqis, aisha (dukung Sofeya), kak yah and aidan.


Tu je activity for first day... rilek je.

In fact, the rest of the trip memang rilek2 je. Aku pegi ni pun bukan la mcm org2 dok sibuk tour jalan sana sini. Mmg nak rest and relax sambil visit kakak aku.



Esoknya, (Sunday) kak yah bawak kitorang jalan Williamstown.

Kat situ ada beach, and park.

Complete set nak bagi bebudak main and happy.

Yang ni banyak gambar so kena tunggu esok aku post...



preview dulu :)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...