02 July 2012

Mother’s Day – so belated, so what?

So ni citer 2 bulan lepas kot? Nasib la. Janji citer.

So few days before, Balqis ada tanya aku

“Ma, esok nak duit lebih sikit pegi sekolah, nak lebih RM2, nak beli something…hehhehhehhe”

Aku pun tanpa segan berkata..

“Nak beli hadiah mother’s day eh? Hehehhehhe”

Tak malu kan.. ntah2 dia nak beli stationaries ke apa ke.. kah kah kah.

So one day before tu, she gave me this

kualiti gambar kurang memuaskan.. it's a pen btw..


Auwwwww so sweet kan?

Kan kan kannnnnnn….

Jenuh dia justify

“Ma kalau bagi duit lebih sikit kak qis boleh bagi mug ke, pen lain yang lagi cantik.”

Tak pe qis.. I love the pen! It’s the thought that counts.

Sangat touching!

*ok nak nangis*


Tu satu.

Then on Mother’s Day itself, kitorang lunch kat TGIF.

Sementara tunggu makanan, mr p pegi cari mainan utk Sofeya (kot? Aku pun dah lupa reason diorang kuar cari brg. Tu la padahnya simpan citer basi lama2)

So mr p went skali with the kids and tinggal aku sorang.

U see.. aku ni kan gila attention, gila hadiah and gila surprises? So di hari yang mulia ini, bawak makan tempat best2, pas tu pegi pulak cari brg with the kids tinggal aku sorang, salah ker aku kalau aku expect bila diorang balik kang bawak surprise kat aku?

Kan kan kannnnnnnn…. *perasan*

Tapi knowing mr p, diorang balik tu dgn tangan kosong hmmpphh!!

But a bit later tu, Balqis TERcakap

“Daddy, cepat la, bila nak belil benda tu??”

Tetiba muka aku ceria taw… hahhaa… tak tahan aku terus tersengih2 tanpa dipinta.

Mr p pun dah tak tahan nak gelak.

Aku sibuk tanya

“Barang apa? Wat wat watttt??”

Balqis tried to cover

“Hmm.. ader la.. brg tu.. ader la…”

Miahahhahaha sungguh tak pandai cover line!!

Pas tu mr p cakap

“U ingat kitorang lupa eh?? Tapi dah tak surprise. Tak yah beli dah!”

Caitttt!!!


Balik tu Balqis dok borak dgn aku

“Kak qis susah nak buat surprise utk ma. Kena mintak duit kat daddy. Mcm pen tu, kalau kak qis nak surprise ma, kak qis tak makan tau kat skolah!!”

Fuhhh… jangan la sampai tak makan nak oiii..

Tapinyer..every year balqis never failed to bagi hadiah kat aku.

Time kasih ye darling…  mama appreciate so much your effort and thoughts!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...