19 October 2010

Accident dipagi hari. Part 1

Aku sebenarnya tgh buat keje. Tapi setelah merasakan keje yg aku buat ni mcm tak de faedah sbb nama-org-lain-dpt-tapi-kalau-salah-aku-yang-dapat, maka aku merasakan adalah lebih baik aku berblog. Lagipun blog aku ni lately aku rasa mcm hidup segan mati tak mau je.. siannn dia kan?

Ok berbalik cerita eksiden aku..

Skang ni aku dah boleh bercerita. Masa hari kejadian, mmg aku tak boleh langsung. Bukak mulut nak bercakap je konfem aku nangis. Nangisssss je keje aku seharian. Padahal idak ler teruk bebenor.. alahai tgn sakit sikit je pun. Tapi bila memikirkan apa lah yg aku dah buat.. huhhh.. mmg trauma i tell u..

Ok here it goes..

Aku tgh otw to work. Rasanya masa tu dah kol 9.30 (padan muka, masuk lambat lagi ofis…) Aku kat mrr2, dekat dgn petronas simpang nak masuk AKLEH. Lane kiri sekali. So korang imagine la.. lane kiri, nak masuk simpang, how laju can i be kan? Tambah2 aku ni mmg jenis sejak azali penakut bawak laju...

Then aku nampak kereta depan brek emergency. Aku pun menekan brek.. tekan punya tekan.. dlm 2-3 saat camtu kot.. (2-3 second is quite long.. kan?) aku perasan ehh… apsal kereta aku tak berenti ni??? Dia mcm slowwwww… like aku tekan brek lemah lembut gitu…

Lepas tu….

Lepas tu…

Hmm.. gedegang la… apa lagikk…

Dia punya gedegang.. bukan takat cium2 bontot kete depan je.. ni mmg gedegang style bonet depan kete aku ternaik, asap kuar bersepuk2... terdengar bunyi cermin (lampu) pecah..

OMG la kan...

Dlm hati aku berkata2..

Kenapa aku tak pengsan, or injured? Kasik mr p risau sket pasal aku? sebab kalau aku sihat walafiat, kereta remuk, konfem aku kena marah kan? alang2 kes 3 tahun lepas yg aku langgar tembok umah mertua aku yang ini pun dah kena marah.. ini lagik la kan?


and of course... highlight of the incident.. aku telah melanggar…

sebuah...

kereta…..
.
.
.
.
MERCEDES BENZ!

So korang paham tak betapa desperatenya aku terasa nak pengsan or injured masa tu?

Aku nak keluar lunch.. sambung part 2.

2 comments:

Cik Puan Kamil said...

Kalau aku, aku akan paksa diri ini pengsan... Sebab aku tak sanggup nak face laki aku ! WAAAAAAAA !! Btw, bersyukur laki ko baik...

Konot said...

cpk.. believe it or not.. aku cam 'happy' tgn aku sakit.. huahuahuahau.. tapi.. tak cukup utk buat laki aku risau.. hmpphh!! mr p kena baik.. sbb its almost my birthday.. hauhuahau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...