12 May 2008

ye la ye la aku apdate

utk semua peminat2 ku.. (peminat? ptuiiiiiii)
keje aku byk sgt tahap gaban sampai otak ku jadi tepu.. so mari kita berapdate blog..

jap citer sampingan sat...

masa aku nak type 'so mari kita berapdate blog" tu kan.. tah mcm mana aku wrongly typed "makan" instead of "so"

huh??? apakah maksud itu? sgt jauh beza "makan" dgn "so"

adakah kerana..

1. aku tgh mengunyah sambil menaip..
2. nafsu makan aku mmg tahap gaban
3. or simply mmg aku associate everything dgn makan..

i think la kan.. mesti no 3.... ngengenge...

and btw...

2 hari lepas pi checkup... berat aku dah naik 10 kg.. berat baby estimated 1.6kg..
hmmmmmmm... sila buat simple matematik saudara saudari sekalian..
balance 8.4 kg tu ke mana agak2 nya ye?
ok lah maybe berat air, uri, dlm 2-3 kg...
so lagik5-6 kg tu mana pigi????

lagi mau komplen...

7.30 pagi ni aku makan cereal
10.30 aku makan egg sandwich
12 .15 aku makan nasik
1.15 tadi ni turun beli buah

habih camno?

tapi tak per.. as long as baby sihat.. kan baby kannnnn??? Doc Zana pun kata baby very healthy.. alhamdulillah...

*************************************************

ok ok.. kita buat amy punya tag dulu... 15 pet peeves..

1. Org yg tak kenal, nampak sgt tak tahu nak borak apa.. but for the sake of bukak mulut, tanya aku “baper bulan?” or “bila due”. Lepas tu, diammmmmm… cam.. iskk. I understand, they are just being nice, did not mean to be rude ke apa ke, but.. aihhh.. nampak so tak ikhlas lah bila tanya tuh..
2. Bila aku explain apa2… semua angguk2.. iya iya.. pas tu tak paham, buat benda lain.. kalau tak paham tanya lah.. ok?
3. Kedai makan/minum/kaunter tiket/apa2 jer yg bila bayar, buat muka blur..”tak de duit kecik lahhh” pas tu cam buat bodo… like helloooo.. pi la tukar ke apa…
4. Tren lambat (walaupun aku dah lama tak naik tren)
5. Tren rosak
6. Org tak reti nak beratur naik tren
7. Org tak reti kasik org tua/sakit/cacat/NGANDUNG duduk dlm tren
8. Bila nak kuar simpang tapi keter kat main road tu tak kasik kita masuk.. dok la menghimpit2 keter depan dia selagi ada ruang..iskk.. langgar kang baru tau..
9. Internet slow
10. Streamyx down
11. Astro tak dpt signal sbb hujan..tambah2 kalau tgh tgk citer best…
12. Tgh2 masak gas habis…sakit jiwo den!
13. Masuk meeting, aku sorang lain bangsa, sumerang dok cakap bahasa sendiri, like aloooooooo??? Aku ni invisible ke???
14. Nak kuar duit/masuk duit ATM/CDM machine down.. aiseyyyy
15. Last but not least… tgh desperate nak masuk toilet tapi sumer penuh!!! TIDAKKKKKKK!!!

**********************************************

next.. mother's day..

mcm last year, balqis buat card for me dekat sekolah... so on Saturday (walaupun patut kasik hari ahad) dia kasik card and hadiah..

unlike last year where she wished me "Happy MD ma.. i love you so much, forever and ever!" followed by hugs and kisses, kali ni dia cuma bagi kad, hadiah, pas tu sengih2.. tanya aku.. "suka tak?"

i said.."mesti lah suka..." then aku yg peluk and cium dia.. then aku tanya "so u dont have anything to say ke?" muka dia tekun berfikir kejap.. pas tu dia nyanyi..

Happy Mothers Day to youuuuuu
Happy Mothers Day to youuuuuu
Happy Mothers Day to mamaaaaa
Happy Mothers Day to youuuuuuuuuuuu

(sila ikut tone lagu happy birthday)

heheheh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...