22 February 2008

Rosak lagi…….

Last 2-3 weeks time nak balik tren rosak, so sbb nak rushing pi checkup baby, Mr Photographer dgn Balqis with help of our fren dtg rescue aku naik kereta.. heheh.. selamat saya dari bersesak2 tgh2 ramai org tuh…

Pagi ni, dah semangat2 bangun awal pergi kerja (my whole team kena sound dgn boss sbb selalu dtg lambat mueheheheh) tren rosak la plakkkkkkk… iskkk..

Asyik rosakkkk manjang…

Dah la org Malaysia ni tak reti kasik org pregnant duduk… not all lah.. 20% je kot yg baik2.. like yesterday evening. This one sweet lady tgh syok duduk tidur depan aku.. once terjaga, she quickly bangun, offered me her seat, sambil tu cakap “Sorry kak, tak nampak tadi”

Baik btul!!!!! Timasey ye dik… Semoga Allah balas jasa baik adik..

Tapi ramai yg kata perut aku kecik.. tak nampak mcm pregnant pun.. hehhh??? Ye ke?

***********

Did I tell u yg balqis ni cam ader split pesonality sket? Hehe..

Bukan apa.. when I am not around, she can be pretty independent. Boleh mandi, pakai baju, kasut sekolah, sikat rambut semua sendiri. Tapi bila aku ada, semua mama yg kena buat.. nak manja, understood lah..

Like few days ago, when I came back from work dia tgh mandi lepas balik swim dgn daddynyer. Dgr jer suara aku, terus dia kata, “Ma… tolong sabunkan adik… adik cam terlupa lah camne nak sabun ni!!”

Bley gitu?

And semlm, nak gosok gigi pun suruh aku buatkan. So I asked..

“ni nak anje2 (manja2) ke nade2 (ngada2)?”

And she said.. “nak anje2 lahh.. adik kan anje maaaaaaa..”

Alahaiii..cair kepala batu aku ni kejap… hehehe

Then I asked “anje tu apa?”

She said “anje tu kan.. mcm sayang2…”

“Nade2 plak?” I asked again

“nade2 tu mcm.. kalau suka nangis ke.. kan?” she replied.

Hmmm.. paham la plak…

*************

Kenapa ye budak2 selalu salah pakai perkataan TANYA bila diorang actually meant nak kata CAKAP or BAGITAU?

Like aku masa kecik2 dulu. I remember bila my elder sisters buli aku.. I will yell at them “nanti nak TANYA mak!!!!!”

Pas tu they will gelakkan aku and said “TANYA apa? Pergi lah TANYA mak!!” Dah besar2 baru ler aku tau “BAGITAU mak”..bukan “TANYA mak” iskk… patut ler BM SPM aku dpt 4 hehehe..

Balqis plak.. heheh…. Mmg ikut aku 100% bab TANYA vs CAKAP nih. Antara ayat2 femes dia..

“Nanti ma TANYA cikgu yg adik sakit kaki ek?”

“ma TANYA la tok wan kita nak balik Subang”

and paling best

“ma dah TANYA boss ma nama baby tak?”

Aku pun pelik apsal aku nak tanya nama baby boss, my boss is not even pregnant! So I told her “boss mama mana ada baby”

Dia pun dgn muka tak puas hati… “iskkk.. adik kata ma dah TANYA ke belum nama baby!!!!!”

Aku pelik… “baby mana?” then after few seconds baru aku tingat.. ohhh.. our baby.. hehehe.. rupa2nya dia nak suruh BAGITAU boss aku nama baby dlm perut ni apa..

haiyaaaa…. BM kasik betul la incikkk

7 comments:

liadevega said...

laaa.... semua budak2 pun cakap macam tu ke? aku ingat anak aku je terpeleot lidah sikit sebab selalu guna perkataan TANYA... now i know!

shell said...

balqis is soooo cute.. laki aku pun cakap camtuh.. petah :P

duchess said...

hahahaha...*muka-kuning-gelak-guling2-sambil-pegang-perut*

Konot said...

lia - aku rasa ni universal problem kat budak2 kot. i bet hang dulu pun mcm tuh.. hehe

shell - ko tau , sampai skang dia sok tanya aku apsal la baby nko tak mo kuar sama date dgn birthday dia.. iskk..

duchess - apsal dok pegang perut tuh... ada isi lagi ke? hehehe

Pp said...

konot....:-) saya sah kan, memang betul universal problem...anak2 abg id yang enam tu pun satu masa dan ketika cakap TANYA jugak.....hehehe

but but in english mereka tahu pulak guna perkataan yang betul. hehehehe

net time jika ada org tak mo berdiri dan kasi kont duduk...buatbuat eja dan sebut notice di cermin tingkap tu dengan kuat ....*tapi kena senyum2*
dia akan bangun atau duduk dengan cuckup rasa bersalah. bukan apa, cara mengajar....hehehe

Idham

Alfian_Troxion said...

Hmmm... anak aku lom sampai tahap tu lagi kot. tapi setakat ni ok lagi la.

tapi takpe...

Nanti kau 'tanya' kat boss kau yang suka marah2 kau tu suapay 'tanya' kat boss lagi atas supaya pecat dia (boss kau). Lepas dah pecat, soh dia 'tanya' kat korang supaya korang boleh 'tanya' kat dia yang dia mmg ampes :D
hehehehe

Konot said...

abg id - anak2 abg id ni sah2 ikut mak bapak dia kot.. heheh.. sampai semua 6-6 org pun mcm tuh.. hehe.. btw nak duduk dlm tren nih, bukan diorang yg malu.. kita yg malu kdg2 mcm terhegeh2 sgt nak duduk (padahal mmg kindda terhegeh2 jugak la..) pelik ek.. patut diorang lah yg malu.. ni kdg2 siap tenung i lagik, tapi tak bangun2 pun.. aperdaaaa

jawa - ko tunggu jer la.. nanti kang farhana kuar la ayat TANYA dia tuh.. hehe... boss aku ni aku rasa masalah universal problem dgn boss pompuan.. angin PMS all month long!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...