22 January 2007

My favourite is…


Hari ni aku nak blog pasal benda2 yg normally org ada feveret tapi aku tak der.. oh btw, nak nyelit citer balqis sket.

Semlm dok borak2 dgn dia.. suddenly she bahasakan herself as “AKU” I was shocked..mana plak belajar nih..

Me: Eh… mana belajar nih?
Balqis : (Tersengih2..) hehehe..tak tahu..
Me : Adik dgr siapa cakap “aku”?
Balqis : heheh..mama lah!
Me : Errkkkk!!! Hehhee. (aku punya turn plak tersengih2).. mama sori.. we’re not suppose to say “aku” ok? Kalau mama cakap aku adik tegur mama ok?

Upppsss..tu lah.. depan anak ni kena hati2 sket cakap.. apa yg kita tak nak diorang cakap, kita pun jgn cakap ok?

Anyway.. back to our topic..

Color
Yeap.. I don’t have favorite color. Teringin jugak nak ada, but nak buat mcm mana tak de satu yg betul2 aku suka. Apa yg lawa masa tuh, yg tu la lawa. Tapi, kalau org tanya, and for the sake of answering, I will just say RED. Sbb cam nampak outstanding. Not that I really like red, sbb sometimes suka jugak pink, or blue, or green.. ok, I guess I’ve made my point. So pls jgn tanya what’s my favorite color ok? Tenkiu…

Number
Some people have, I don’t. Dulu2 time sekolah, bila semua org ada feveret number, I wud just ambik 7 as mine. Sebab? SRP aku dpt aggregate 7. muahahhaha.. I know budus nyer reason. Tapi mmg aku tak der feveret number. Kalau number with RM in front, suka lah kot.. hehhe.. with lots and lota of zeros behind it… muahahahahhaah

Sports
Dari kecik, mmg my mother did not allow me to play sports at all. Any kind of sports. U see, I got asthma since 4 yo. Dunno lah org dulu2 punya perception, asthma kalau, kenot be active. Sepatutnya terbalik ek? So apa2 sports pun aku tak pernah main, and tak de satu sports pun yg aku betul2 tau the rule. Badminton ke, netball ke, lompat jauh, lompat pagar, satu menatang pun aku tak tau. Start PPP baru masuk silat gayung, tu pun tak habis belajar. Then abt 2 years back baru start activity health and fitness and join gym. Tak de la any particular sports, but kuar la peluh. Am thinking to learn how to swim. And ye, I dunno how to swim.. hehehe..kalau campak tgh2 swimming pool tu gerenti aku lemas..

Movies/drama/songs/artists
Byk sgt, tak de one in particular yang feveret. Artists especially, I’ve never bought anyone’s album, CD ke, VCD ke, cassette ke, ori ke, pirated ke, sumer tak pernah since bertahun tahun tahun tahun yg lalu. I listen to songs, watch movie, drama etc, tapi tak der 1 particular yg suka sgt2. I only listen to radio when I’m in the car. Tu pun 5 minit pagi, 5 minit petang. And now that radio kereta kancil dah kena curik, hehehe.. goodbye lah radio!

Idol

Never thought of this before, but during my recent interview, they asked me, “Who is your idol?” Tetiba aku cam terdiam and thinking hardly nak jawab…adalah dlm 10 seconds camtu muka blank tgh pikir.. and last2 I just answered I don’t have anyone in particular, bla bla bla aku pun start menggoreng dlm interview.. hehe. Point is, I don’t have an idol, and I’ve just realized that.

And the last one yg aku tak der is…

Hobby!

Aku memang pening kalau org tanya what u like to do? Kalau sekarang I would say main dgn Balqis. Kalau dulu? Me also thinking hard amenda lah yg aku suka buat ek? Reading? Ok lah.. TV? So so.. Vacation? Suka, but financial constraint so guess not.

Oh yeah.. lagi satu..

Talent
Benda ni selalu bermain dlm kepala otak aku. Aku selalu tercari2 apa talent yg aku ada. Some people pandai sports, some pandai arts, or music, etc. I dunno if I have any of those, maybe tak ada, maybe ada tapi belum korek. I always envy org2 yg ada these talent. What I mean is real talent u know, yg kalau tak kerja pun boleh guna the talent buat duit. Like singing, or musician, or art.

Iskk.. suddenly I feel I dunno who I am oredi.

Is this bad? No lah ek? It’s just me, who needs improvement. :)

Mcm Fitness First cakap.. Be Yourself, Only Better. (something like this lah)

5 comments:

sad said...

konot, I am longer using wordpress as my blog revert back to brinkster so the new url is a what i have typed, alah click on the name and you will see it.

konot said...

sad..mana link barunyer?

sad said...

click on the name (sad) the link will redirect you to my new blog not so new la the old one just renovate sket.

Elly said...

Likewise konot, we r on the same boat... errr ship (mcm besar sket). No talent, no feveret. Hehehee..

konot said...

sad..ok ok will do.. ingatkan hang dah bersara from blogging..

elly.. ler.. ko pun sama ek. ingat aku sorang jer cam tuh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...