Saper dah tengok documentary ni angkat tgn!
Best giler i tell u! I STRONGLY recommend semua pergi tengok. Bawak mak ayah sedara mara kawan2 sumer.
Tapi aku rasa org2 yg concern pasal the topic jer la kot yg interested. Sad to say ramai yg tak peduli what is happening to our beloved earth. Masuk panggung pun tahu, tak sampai 10 org kot yg tengok citer tu.. isk isk... bukak la mata, bukak la minda. Sedar2 la sikit apa yang dah jadi, and what will happen in future if we continue our ignorance.
Aku mmg dah lama sedar and concern pasal pollution, global warming, ozone nipis etc etc, but little that I know about the FACTS. By facts I mean apa dah jadik dgn bumi, temperature, CO2 punya measurement. You'll be surprised if you watch this documentary. Mesti insaf punya hehhe..
Byk benda kita boleh buat to make things better. recycle, plant trees, use less aircond, use less car.. the list is endless. I know some people may think "alaa.. aku sorang jer buat org lain tak, buat apa? tak de beza.." but believe me la.. at least you are doing your part to save the earth. And if everybody do their part, Insya Allah our children will have a better place to stay.
No comments:
Post a Comment