So on Monday I started the tuition class with Fatin and her 2 best friends, Alia and Tasya. I was supposed to start in Feb as I need some time for preparation, but thye wanna start early, so I tot, okaylah, January classes are complementary, FOC since the cikgu also not fully prepared.
So I downloaded some questions and went thru with them. Mana2 yg tak faham tanya cuna okay? okayyyyyy...
Wallauweyyy... little that I remember, doing math MANUALLY is soooo damn difficult! I got used to calculator ever since I-also-kenot remember-when. And suddenly there is a question on bahagi, and u know how bahagi is done, and I did it ALL WRONG!!
kuakuakuakaukaukaukauka...
Fatin said.. "eh bawak turun satu2 la cuna.."
I said.."ohh.. silap.. cuna ingat bok turun semua terus.. soriii!!"
iskkk.. malu..malu.. next week math session i'll definitely do all the calculation manually first, counter check with calculator, THEN only start the class.
tonite is sains punya subject. I tell u, student sekarang belajar things that u can never imagine. Darjah 4 dah belajar psala eksperimen ok? (eh hv i blog abt this or is it dejavu? nvm...) and again I didn't hv time to go thru everything properly, so tonite again is sessi-memalukan-cuna.
Have I told u about Iwan?
Since kak ani asked me to teach him, yesterday I started doing math question with him, dah habis, I went thru his BM-penulisan homework. Dia kena buat something like ulasan karangan.
Iwan : Tadi cikgu dah bagi jawapan.. kena salin balik lah dlm buku ni.
Me : Ok, mana jawapan? cepat lah salin balik.
Iwan : ermm. tapi tadi saya tak bawak buku, share buku dgn kawan, so tak de jawapan tu skang
Me : ermm...ok.. bila nak kena hantar ni?
Iwan : Esok..
Me : huhh?? so mcm mana nih? buat jer la jawapan sendiri.. (iskk.. aku plak cuak keje dia tak siap)
Iwan: (muka blur-tak-kisah-keje-siap-ke-tak) tak per la nanti saya try ingat sikit2..
Me : iskk..ada ke camtuh.. cuna tanya mama ek mcm mana?
Iwan : alaaa... jgn la... (takut la tu mama dia marah)
Me : isskkk.. habih tu mcm mana? meh la sini kita buat sama2. (oh God cuna plss.. hang punya BM hancur ok?)
Iwan : eh.. saya baru teringat, saya ada salin jawapan dlm buku komunikasi.. hehe
Me : (aku tenyeh budak ni kang.. hishhhh)
Wish me luck for tonite kay?
No comments:
Post a Comment