08 December 2006

Gina…who?

I’m still not okay if you are wondering, but this story I have to blog before I forgot about it. My darling Balqis now has an imaginary friend. People say its normal for kids to have imaginary friend, but I never tot my kid wud have one. Well, I suppose lonely kids tend to have one….

Last weekend at my sis house, we were talking about fatin’s imaginary friend dulu2.. and suddenly kak ani told me “eh..anak hang pun ada imaginary friend la, dia habaq kat aku tadi, nama dia Gina.. cuba hang tanya dia sat lagi..”

Aikk.. me so pelik one.. coz I never heard of this friend of hers before. Few moments later, I asked her “Balqis.. u have a friend ke?” “a ah..” she answered.. “what’s your frens’ name?” she whispered….”GINA”


OMG!! Ni kalau dlm scary movie, ada background lagu seram sket..mmg scary I tell u… heheh..I remembered Fatin’s scary imaginary friend.. she used to tell us..”ada auntie kat luar rumah, bawak baby…” aiyoooo.. Then she described the auntie as pakai tudung putih, baby kecil, auntie dukung baby, tunggu kat luar rumah..

One day I saw Fatin playing tea time, I asked her main dgn siapa.. she said she invited the auntie to come in and now having tea with the auntie, asked me to be silent coz the baby is sleeping…

How creepy is that?

Back to Balqis story

Semlm she suddenly bukak cerita gina..

Balqis : Ma, tadi, I played swing with gina, I pushed the swing for her… I loovvve playing with gina ma…
Me : how old is gina?
Balqis : She is 4 years old…
Me : Ohh.. how does she look like?
Balqis : Her hair is brown, her skin is very white maa….

(ni hantu mat saleh plak ke kawan dgn anak aku nih...)
Me : Where does she lives?
Balqis : Near our house la maa….

(Great......)
Me : Where is she now?
Balqis : She has gone back to her house….

(Good......)

Adoiiiiii… cuak la jugak aku…hehe

Tak per la gina.. whoever u are.. jgn dtg rumah time aku ader ok? heheh

10 comments:

aishah said...

memang scary ler..

Anonymous said...

creepy ok? aku kalau bebudak cakap nak main dgn someone yg aku tak nampak pun di situ, mmg meremang bulu roma..dahle aku ni memang penakut... tapi masa aku kecik dulu pun aku ada imaginary friends tapi bukan yg creepy camni la.. mak aku kata kalau aku main sorang2, aku cakap sorang2 sbb aku imagine ramai kat situ. Kalau aku buat tea party olok2, abis semua patung2 kat situ aku imagine as orang la..so aku cakap dgn patung2 tuh :P

liadevega said...

konot,
anak aku punya imaginary friend nama 'baby'. tapi actually bukan friend kot, sebab aku asyik dengaq dia bergaduh dengan 'budak' tu aje. kalau lego dia jatuh pecah berderai, mesti si baby tu yang kena marah padahal dia yg buat. kalau aku ajaq dia abc pun, dia ajak baby tu join kelas sekali, aku pun apa lagi...pretend la ada 2 org murid...sabaq je la.

Anonymous said...

i remember about fatin's story tuh... mmg creeeeeepyyyy...!!
so far adam tarak lagik 'fren' camtuh... donno how i'll react nanti.. isk! -fbi-

konot said...

aishah - mmg la sgt2 creepy..especially kalau berdua jer dgn dia kat rumah..

amy - aku pun cam ko jugak dulu..main tea prty lepas tu duduk borak dgn barbie doll...hehe

lia - lawak betul la anak hang... nak jugak 'baby' kawan dgn anak hang even tho selalu kena marah ek? hehe

farah - u still remember fatin's fren tu ek? hehe.. long time punya story..time ppp tuh..

Anonymous said...

heh..seram siot...iskk..

konot said...

nadia.. mmg seram..especially part fatin punya imaginary fren tuh..

balqis said...

biarlah ada hantuish friend lagipon imagenary friend tu kawan bayangan bayangan tu maknanya apa lagipon qais bukannya nampak gina main swing ke apa ke pastu ciri-ciri dia pon qais buat sendiri

Norliana Abdul Rahman said...

so mmg u made that up la eh? hehehhe

balqis said...

memang pon bbbbbbbbbbblllllllllllllllleeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...